Reklama koja je izazvala buru, jer tvrdi da je skandinavska kultura kopija drugih

Iz avio-kompanije SAS kažu da Danci, Šveđani i Norvežani vole da prisvajaju sve što im se dopadne, iako izvorno nije njihovo

Skandinavska avio-kompanija SAS je lansirala reklamu sa ciljem da istakne ulogu migracija i kulturalnih razlika, nasuprot mišljenju nacionalista. Oni su jednostavno upitali: Šta je, uopšte, skandinavsko?

Oni kažu da je njihova kultura "kopija", odnosno spoj različitih nacija prema kojima Skandinavci sada pružaju otpor. Ovaj hrabar potez izazvao je veliku javnu polemiku, pa je reklama brže bolje (za manje od 24h) skinuta sa društvenih mreža. Ipak, tviteraši im nisu ostali dužni.

U reklami se navode razne stvari koje Danci, Šveđani i Norvežani smatraju svojima, a koje to zapravo nisu: počev od elektrana, pa do bicikala, demokratije itd. Iz avio-kompanije kažu i da su Skandinavci skloni svojatanju svega tuđeg što im se dopada.

Stvari su otišle toliko daleko, da je centralna ulica u Kopenhagenu privremeno zatvorena, jer je marketinška agencija koja stoji iza reklame putem mejla dobijala preteće poruke. Policija je pretražila zgradu, ali nije pronašla nikakve eksplozive.

(Telegraf Biznis)