Kancelarija po vašoj meri: 5 trikova koji prave razliku u radu od kuće, a da toga niste svesni

Rad od kuće je u trenu postao praksa svuda u svetu, ali nije lako prilagoditi se novim uslovima...

Anketa pokazuje da oni koji sada rade od kuće - rade tri sata duže nego inače / Foto: Shutterstock

Bio bi pravi izazov sada prebrojati koliko miliona ljudi radi od kuće. Nije lako ni njima da usklade svoje uobičajene poslovne i privatne obaveze s novim ambijentom za rad, a nije lako ni poslodavcima, ni IT službama koje moraju da ih povežu i obezbede.

Preseliti kancelariju u dnevnu sobu deluje lako, ali osim laptopa i prateće opreme, treba još neke stvari imati na umu. Zaposleni sada mogu biti više skloni gubljenju motivacije, jer "nemaju osećaj da su na poslu". Teško im je bez dogovora s kolegama uživo, sastanaka, standardne prakse.

Neki će raditi u pidžami ceo dan, a neki će ispratiti sve rituale kao i inače: počev od jutarnjeg tuširanja, preko formalnog oblačenja, pa do ispijanja kafe i doručka. Međutim, i kada sve to urade, može im se činiti da njihov dom nikada neće zameniti kancelariju.

Evo nekoliko trikova koji vam mogu pomoći da se u novom radnom prostoru osećate produktivno i motivisano.

Postavite granicu

Ako u dnevnoj sobi imate dovoljno prostora, napravite presek, odnosno jasnu granicu između boravka za uživanje, čitanje, ležanje i gledanje filmova, i mesta za rad. Ta granica može biti sofa, umesto pregradnog zida. Radni prostor oplemenite stonom lampom, biljkom, potrebnim materijalom, ali ne preterujte s detaljima. Neka fokus bude na urednosti, jer u stanu već svakako imate dovoljno predmeta koji vam odvlače pažnju.

Manje je više, budite umereni s uređenjem radnog stola / Foto: Pixabay

Manji sto može biti pun pogodak

Kao što smo već rekli da ponekad ne treba preterivati s detaljima, tako je često manje - više, i kada je reč o samom nameštaju. Veliki sto ima svojih prednosti, jer na njega možete staviti mnogo toga, ali se javljaju i dva problema: prvo, nisu sve dnevne sobe dovoljno velike da "prime" ogroman radni sto, a drugo, na veliku površinu se lako "nakupi" dosta nepotrebnih stvari: hrana, papiri, čaše itd. Neka na vašem stolu bude mesta samo za laptop, telefon, šolju kafe, odnosno čašu vode, malu biljku i eventualno naočare za vid/kompjuter.

Open Space u stanu

Ako imate prostranu dnevnu sobu, a ne volite mali, skučen kutak za rad, ona radni sto postavite ispred komode ili kauča. U krajnjem slučaju, on se može nalaziti i na sred boravka, ako vama i vašim ukućanima ne smeta. Još jedna dobra stvar je da, ako možete, gledate na osunčanu stranu stana: postavite sto kraj prozora ili terase, ali ne tako da gledate na napolje, jer će vam prolaznici s ulice odvlačiti pažnju. Pun pogodak bi bio ako u stanu imate jednu "ekstra sobicu" koju možete da pretvorite u kancelariju.

Dokazano je da zelenilo i prirodna svetlost podstiču na rad / Foto: Shutterstock
Nije važno koliko kvadrata imate na raspolaganju, već kako ste organizovani / Foto: Pixabay

Harmonija

Ako je vaš posao takav da zahteva mnogo materijala, knjiga i ostale računarske opreme, možda će vam biti potrebna dva tanka stola, srednje veličine. Gledajte da ih postavite tako da budu u ravni. I neka vam sve bude na dohvat ruke, tako da u pola noći znate gde vam šta stoji. Psiholozi kažu da je stanje u našem domu, odraz našeg mentalnog stanja, i obratno. Haos i te kako može uticati na to da se osećate bezvoljno. S druge strane, ako sada kada radite od kuće, istovremeno rešavate i domaće zadatke s decom - ovakav raspored stolova može biti idealan za to.

Dajte šansu preglednim policama

Ako vam je teško da organizujete uredno radno okruženje, pa vam je sto večito natrpan svim i svačim, dobro rešenje mogu biti tanke i male spojene police, koje ne zauzimaju mnogo mesta. Tu stavite potrebne predmete, knjige, papire, detalje, biljku, omiljenu fotografiju, telefon i drugi kancelarijski alat. Neka sto, stolica i police budu vaš poslovni kutak, a kada dođe vreme za ručak - prebacite se u kuhinju ili trpezariju.

Video: Roditelji dece do 12 godina, hronični bolesnici i stariji od 65 godina treba da rade od kuće

(Telegraf Biznis)