Da li se Hrvatska previše oslonila na svoj turizam? Strane firme doživljavaju krah

Pad potražnje za proizvodima i uslugama očekuje više od 78 odsto nemačkih kompanija koje posluju u Hrvatskoj...

Pad potražnje za proizvodima i uslugama očekuje više od 78 odsto nemačkih kompanija koje posluju u Hrvatskoj / Foto: Pixabay

Nemačke kompanije koje posluju u Hrvatskoj teško je pogodila ova pandemija, a najveći deo njih pesimistično gleda na budućnost, pokazuje istraživanje koje je među svojim članicama sprovela Nemačko-hrvatska industrijska i trgovinska komora (AHK).

U istraživanju je učestvovala 51 kompanija, članica AHK. Najviše njih posluje u uslužnom, industrijskom i trgovinskom sektoru.

Gotovo 90 % članica AHK ocenjuje svoj srednjoročni razvoj poslovanja lošim, a otprilike trećina očekuje pad prometa veći od 50 odsto. Alarmantan je podatak o broju kompanija koje očekuju da će se smanjiti broj zaposlenih u sledećih 12 meseci - takvih je oko 55 procenata.

Pad potražnje za proizvodima i uslugama očekuje više od 78 odsto AHK firmi, ograničenja putovanja njih 72,5 odsto, a otkazivanje narudžbina gotovo 65 procenata. Više od polovine predviđa i otkazivanje sajmova i drugih događaja. Posebno zabrinjava podatak da 62,7 odsto članica AHK očekuje odlaganje ili otkazivanje investicija zbog epidemije korona virusa.

Štaviše, kada se tome dodaju i one koji će smanjiti ulaganja, onda se udeo kompanija koje će srezati investicije penje na čak 84 %.

"Najveći rizici za ekonomski razvoj su pad potražnje, nedostatak mogućnosti finansiranja i opšti uslovi ekonomske politike", ocenjuje se u istraživanju.

- Hrvatska može i treba da se oslobodi svoje zavisnosti od turizma, koji je sada teško pogođen, i da se usredsredi na proizvodni sektor. Dobavljači takođe sada mogu da profitiraju, jer će snabdevanje tržišta u Evropi postati važnije - ocenila je Stefani Ziska, direktorka AHK.

Video: Vučić: Molim privatnike da ne otpuštaju radnike

(Telegraf Biznis/Tanjug)