Ako ste ostali bez posla tokom krize, ovo treba da znate pre prijavljivanja na biro
Neposredan prijem klijenata, obavljaće se isključivo u situacijama kada ne postoji mogućnost podnošenja zahteva elektronskim putem
Nakon završetka vanrednog stanja, Nacionalna služba za zapošljavanje prilagodila je svoj rad novonastalim okolnostima, kako bi na što efikasniji način izašla u susret korisnicima usluga.
Lica koja traže zaposlenje, od ponedeljka 11. maja 2020. godine, mogu elektronskim putem da:
- Izvrše prvu prijavu na evidenciju;
- Podnesu zahtev za ostvarivanje prava na novčanu naknadu za slučaj nezaposlenosti;
- Podnesu zahtev za izdavanje uverenja iz evidencije o nezaposlenosti;
- Završe obuku "Put do uspešnog preduzetnika".
Poslodavci imaju mogućnost da elektronskim putem:
- Dostave prijave potrebe za zapošljavanjem;
- Podnesu zahteve za učešće u programima aktivne politike zapošljavanja;
- Podnesu zahtev za izdavanje mišljenja na Program rešavanja viška zaposlenih;
- Podnesu zahtev za izdavanje dozvole za rad stranca.
Svi tražioci zaposlenja, kojima je zakazano redovno javljanje u zakonski predviđenim rokovima, biće obavešteni od strane zaposlenih u nadležnim filijalama NSZ o narednom zakazanom terminu za javljanje,elektronskim putem ili putem telefona.
Neposredan prijem klijenata, obavljaće se isključivo u situacijama kada ne postoji mogućnost podnošenja zahteva elektronskim putem, i u oblastima rada gde je neposredna komunikacija neophodna, i to uz obaveznu primenu i poštovanje svih propisanih epidemioloških mera.
Informacije o radu Nacionalne službe za zapošljavanje dostupne su na sajtu: nsz.gov.rs.
(Telegraf Biznis)