Nova taktika: Brodovi sa robom kruže oko Afrike, veliki lanci u problemu jer ostaju bez zaliha

Ova industrija je na gubitku 1 bilion dolara

Foto: Pixabay

Pomorski, odnosno prekookeanski transport izuzetno trpi zbog posledica koje je sa sobom donela pandemija. Brodovi uzimaju duže rute po Africi, smanjuju brzinu plovidbe i izbegavaju naknade za prolaz kroz Suecki kanal.

Mnoge kompanije koje se bave isporukom robe na ovaj način, takođe smanjuju broj putovanja i omogućavaju kratkotrajno skladištenje klijentima, jer se industrija, koja uključuje Maersk, MSC i Hapag-Lloyd, suočava s najvećim padom u poslovanju još od 2008. godine.

Nova taktika ne samo da smanjuje troškove, već pomaže i u prilagođavanju potrebama maloprodajnih prodavaca, koji su nakon pandemije ostali sa enormnim zalihama robe. Usporeno vreme isporuke znači da će uvoznici moći i da odlože plaćanje.

Mnogi trgovci su bili prinuđeni da smanje uvoz nove robe, a potresi u SAD takođe pogoršavaju prognozu da će se najjača svetska ekonomija brzo oporaviti. Na primer, izvršni direktor kompanije Puma, Bjorn Gulden, kaže da upravlja svojim zalihama tako što su uskladištene na sporovoznim brodovima, jer se prodavnice u SAD slabo otvaraju.

Međutim, istovremeno, nekima je to izazvalo glavobolju, na primer Volmartu i Amazonu, koji nisu imali zastoje u prodaji, pa su tako ostajali bez zaliha u magacinu. Preko interneta su prodavali bukvalno sve: od knjiga do opreme za trening. Oni se sada bore za prostor na brodovima koji plove brže otvorenim morem.

- Ono što vidimo je pomešana situacija. Od onih koji zahtevaju redovnu isporuku pošiljki, do onih koji traže preusmeravanje, kroz duže tranzitno vreme - kaže Markus Liver, operativni direktor pomorskog tereta u "Hellmann Worldwide Logistics", kompaniji koja dostavlja robu trgovinskim lancima.

Video: Tankeri plutaju puni nafte koju niko neće

(Telegraf Biznis)