Indijke obožavaju kremu za izbeljivanje kože, ali kompanija sada menja njeno "neprimereno ime"

Brendovi i dalje pretežno slave samo jedan ideal lepote, sada je vreme da preispitaju svoje stavove

Foto: Profimedia/AFP

Kompanija "Unilever Plc" planira da preimenuje "Fair & Lovely" kremu za suzbijanje melanina, inače, jednu od najprodavanijih u Indiji.

Ova odluka je doneta nakon što se stvara sve veći pritisak na rasno osetljive nazive i kampanje, širom sveta, odnosno i van granica SAD, a deluje da brendovi masovno menjaju politiku zato što je smrt Džordža Flojda izazvala proteste nezapamćenih razmera.

Samo u Indiji, ova kompanija ostvaruje više od 500 miliona dolara prihoda godišnje, a sada planira da ukloni epitete koji se smatraju neprikladnim, kao što su  "fair" (svetla put), "whitening" (izbeljivanje) i "lightening" (prosvetljivanje).

Inače, sam naziv kreme je sporan jer znači "Svetlo i divno", čime se aludira na to da tamnije boje kože - nisu divne. Iako se ovaj proizvod godinama prodaje pod tim imenom, sada posebno "upada u oči". U budućim kampanjama, "Unilever Plc" navodi da planira da slavi lepotu žena svih rasa i nacija.

Podsetimo, reč je o britansko-holandskoj kompaniji, pa je pritisak samim tim jači. Sporna krema se takođe prodaje u Bangladešu, Indoneziji, Pakistanu, na Tajlandu, i u drugim zemljama Azije. Pokret "Black Lives Matter" je privukao mnogo pažnje poslednjih nedelja i podstakao kompanije da preispitaju svoje poslovanje.

Video: Ko je bio pokojni Džordž Flojd zbog koga ratni bubnjevi odjekuju Amerikom?

(Telegraf Biznis)