Jeste li platili ručak u restoranu karticom ili ste išli u market? Od toga zavisi imate li koronu
Da li vi idete u restoran ili spremate hranu kod kuće? Kako plaćate?
Amerikanci pokušavaju da predvide gde će doći do sledećeg talasa korona vorusa, a primetili su zanimljiv trend koji se tiče pitanja - gde lokalci kupuju hranu?
JP Morgan čejs utvrdio je da je nivo potrošnje u restoranima najjači preduslov odnosno pokazatelj gde će se pojaviti novi slučajevi zaraženih. Slično tome, veća potrošnja u supermarketima ukazuje na sporije širenje, što sugeriše da kupci u tim kvartovima verovatno žive opreznije.
Da bi došao do ovih rezulata, JP Morgan čejs je pratio 30 miliona kreditnih i debitnih kartica mesecima unazad i primetili su upravo da se tamo gde se hrana kupovala u supermarketima virus sporije širio, a gde god se trošilo u restoranima (više) on se širio brzo.
Praćenjem kartica i navika stanovništva i njihovih mera opreza predviđaju sada u kojim delovima SAD će se epidemija širiti u narednom periodu.
Studija JPMorgana je neumoljiva i pokazuje da rast troškova u restoranima prognozira broj slučajeva korone nedeljama kasnije.
JPMorgan je, između ostalog, otkrio da su transakcije „prisutne na karticama“ u restoranima (što znači da je osoba večerala, a ne naručivala putem interneta) „posebno odgovarajuća“ za kasnije širenje virusa.
Ipak, JPMorgan napominje da ta povezanost ne uzima u obzir sve faktore, i navodi da je u porastu primena drugih karakteristika osim potrošnje u restoranima.
Oglasilo se i tamošnje Udruženje ugostitelja koje je saopštilo da je "neodgovorno povezivati porast obolelih na jednoj industriji".
- Restorani su u proteklom periodu uveli visoko bezbednosne protokole i posebne pravilnike o hrani. Dodatno, sada preduzimaju i nove korake kako bi se ispunile smernice za socijalno distanciranje koje zahtevaju državni i savezni zvaničnici. Svi smo odgovorni kada je reč o nošenju maski, pranju ruku i socijalnom distanciranju - navode.
SAD su zabeležile rekordne nove cifre, prijavivši više od 38. 000 novih slučajeva širom zemlje.
Ipak, uprkos masovnim obustavama i recesiji koja je zahvatila ekonomiju u poslednjih nekoliko meseci, čini se da potrošnja potrošača zapravo raste. Potrošnja je u maju porasla 8,2% - što je rekordni skok.
(Telegraf Biznis)