Tajna korpe za piknik stare 50 godina: Bila statusni simol, pa neslavno propala. Sad ima skok 455%

Piknik groznica raste. Decenijama stara marka veruje da može da se preporodi

Foto: Shutterstock

Poznati brend korpi za piknik, nekada popularan kod prigradskih mama, sada pokušava da oživi.

Decenijama se Longabergeova korpa smatrala statusnim simbolom. Korpe, koje su se prodavale po ceni od 20 do 100 dolara, ručno su pravljene od traka javorovog drveta, a svaka je imala datum i potpis svog proizvođača.

Kompanija je zapošljavala hiljade prodavaca koji su svoj inventar korpi nosili na predstave ili skupove, na okupljanju prijatelja i porodica.

Ali korpe su na kraju ispale iz mode. Kompanija Longaberger, porodična firma iz Drezdena, koja ih je stvorila, podnela je zahtev stečaj 2018. godine i nestala sledeće.

Prošlog novembra, kompanija za finansijske usluge Hilko Global udružila se sa kompanijom za marketing robe široke potrošnje Xcel kako bi kupila brend Longaberger i vratila ga u život. Tako da je Dresden & Co ponovo počeo da proizvodi Longaberger korpe.

- Za nas, Longabergerova korpa nikada nije umrla - rekao je izvršni direktor Xcela Robert Loren, koji je bio član upravnog odbora Longabergera od 2006. do 2008. godine.

Samo je trebalo da se ažurira i drugačije prodaje, rekao je.

Usvojili su novu strategiju onlajn prodaje. Priznali su da je možda najveća greška koju je kompanija napravila u prošlosti to što se nije prilagodila načinu na koji potrošači kupuju sada, odnosno internet kupovini, rekao je Loren.

Sada, prodaja ide prilično dobro.

Na svom vrhuncu, kompanija Longaberger, koju je 1973. osnovao Dejv Longaberger, dostigla je milijardu dolara prodaje. Imala je više od 8.000 zaposlenih, a korpe su se prodavale kroz mrežu od desetina hiljada nezavisnih prodavnica.

Njeno sedište se nalazilo u zgradi u obliku džinovske korpe za piknik, koja i dalje postoji i danas je popularna državna znamenitost i turistička stanica. Nakon Longabergerove smrti 1999. godine, posao se preokrenuo. Kako je ekonomija krenula u recesiju nakon 11. septembra, skupe korpe za piknik nisu bile najvažnije na listi za kupovinu za potrošače koji su se borili da zadrže posao.

Kompanija je počela da se raspada i tokom narednih nekoliko godina otpustila je stotine radnika.

Promenilo se rukovodstvo 2013. godine, nastavili su proizvodnju, ali čak i pod novim vlasništvom, prodaja korpi je opadala sve dok Longaberger nije podneo zahtev za bankrot i propao.

Xscel sada menja Longabergerovu strategiju. Nudi sada i razne proizvode za kućnu dekoraciju, kuhinju i proizvode poput posuđa i jastuka, kako bi privukao širu demografsku kategoriju. Njegov portfolio uključuje klasične dizajne, a nove kolekcije sadrže ograničene serije.

Ludilo za piknikom tokom korone

Postoje rani pokazatelji da tajming ide u korist oživljavanja Longabergera.

Dve veb stranice koje prodaju kažu da je potražnja zbog piknika porasla poslednjih meseci, čemu je pomoglo povećano interesovanje za izlete u pandemiji.

Na stranici Mercar potražnja za korpama za piknik porasla je za 455% u odnosu na prošlu godinu, navodi kompanija. Poshmark, još jedno popularno tržište pretprodaje, navodi da je potražnja za piknik krpama na njihovom sajtu takođe porasla tokom leta.

Neke starinske korpe se prodaju po ceni od 300 dolara i više. Skok je 96 odsto u odnosu na prošlu gdoinu.

Tajming ne može biti bolji za Longabergerovo oživljavanje jer potrošači prihvataju životni stil na otvorenom a nedaleko od svojih kuća, navodi Maršal Koen, maloprodajni stručnjak.

Uprkos tome, rekao je da bi mogao biti izazov navesti potrošače koji nisu odrasli uz taj brend da postanu fanovi. Što će biti izazov.

Video: Znate li šta zapravo znače datumi na namirnicama?

(Telegraf Biznis)