Objavljen Indeks bankarske otpornosti za 2020. godinu
IDC i kompanija Huavej istraživali su uticaj kovida-19 na bankarsku industriju, kao i korake koje bi banke trebalo da preduzmu kako bi osigurale uspeh u budućnosti
Na HUAWEI CONNECT 2020. događaju, vodeći svetski provajder tržišne inteligencije, savetodavnih usluga i događaja u vezi sa informacionim tehnologijama i telekomunikacijama - International Data Corporation (IDC) i kompanija Huavej, objavili su Belu knjigu (White Paper) pod nazivom “Bankarska industrija napreduje u okolnostima “novog normalnog””.
Ovom prilikom IDC i kompanija Huavej istraživali su uticaj kovida-19 na bankarsku industriju, kao i korake koje bi banke trebalo da preduzmu kako bi osigurale uspeh u budućnosti. Deo ovog izveštaja je i “Indeks bankarske otpornosti” koji kvantifikuje trenutni status bankarskog sektora po regionima, na osnovu šest ključnih tačaka. Ovaj izveštaj banke mogu koristiti kako bi izvršile procenu sopstvene otpornosti i odredile tačke na koje mogu usmeriti svoje buduće aktivnosti radi postizanja uspeha.
Tokom HUAWEI CONNECT 2020, kompanija Huavej i njeni partneri prikazali su širok spektar FSI rešenja, uključujući i finansijski cloud, pametne ekspoziture, digitalni CORE i inteligentene platforme za podatke. Ova rešenja omogućavaju bankama da smanje troškove, povećaju agilnost u FSI okruženju koje se konstantno i ubrzano menja, privuku i zadrže klijenta i pozicioniraju se u odnosu na konkurenciju.
Skorašnji događaji u vezi sa pandemijom virusa kovid-19 promenili su fokus, pa su se finanskijske usluge preorjentisale na mobilne uređaje, a kompanija Huavej, na osnovu ranijeg iskustva sa tržišta Kine, bila je lider u podršci bankama u njihovom prelasku na mobilne interakcije. Saznanja omogućaavaju finansijskim klijentima širom sveta, da u ovim teškim vremenima, adekvatno odgovore na zahteve i potrebe klijenata.
Upravo ova iskustva motivisala su Huavej, da zajedno sa IDC, radi na ovom izveštaju. Neki od najznačajnijih zaključaka tiču se uticaja pandemije na bilans stanja banaka, eksponencionalni rast digitalnih plaćanja putem mobilnih uređaja i značajnu promenu uloge filijala.
Gledajući u budućnost, IDC ističe da napori banaka treba da budu usmereni na: potpuni prelazak na digitalne kanale, promenu načina komunikacije prilikom isporuke usluga klijentima, unapređenje infrastrukture, nadogradnju na hibridni cloud i mikroservise, redefinisanje podataka i analitike kroz izgradnju robusnih baza podataka i mogućnosti koja pruža veštačka inteligencija, promenu načina poslovanje, odnosno prelazak sa papira i kompjutera na mobilne uređaje, transformaciju platformi, odnosno uključivanje novih tehnologija poput 5G, AI i IoT…
Ukoliko se posmatraju zajedno “Indeks otpornosti banaka” i područja fokusa, daju jasne smernice bankama prilikom suočavanja sa izazovima “novog normalnog”.
Kompanija Huavekj nastaviće da sarađuje sa vodećim svetskim finansijskim institucijama, a uvidi koje ovaj izveštaj pruža biće dobra osnova za njihov dalji rad.
(Telegraf Biznis)