Trik kargo kompanije: Kako transportovati čokoladu avionom, a da se ne istopi?
Šta je "hladni lanac" i kako izgleda proces prenosa robe od "vrata do aerodroma"
Kada se priča o prevozu robe vazduhom, posebno one kvarljive, pored brzine i sigurne isporuke, vodi se računa i o pratećim logističkim elementima, kao što je i skladištenje.
Globalni lanci snabdevanja tek će biti "nategnuti" kada dođe vreme da se dugočekivana vakcina protiv korona virusa isporuči. Ceo proces će biti više nego komplikovan i biće baziran i na posebnim skladištima, koja će biti sposobna da održavaju specifične temperature.
Kako su iz kompanije cargo-partner rekli za Tango Six, vlasnici su nekoliko posebnih lokacija širom planete, za skladištenje artikala koji su temperaturno osetljivi. Komercijalno najpotrebniji artikli, koji samim tim kompaniji donose i najviše posla, jesu prehrambeni.
- Jedan od naših klijenata je proizvođač čokolade "Zotter". Kada su otvorili prodajnu mrežu u Šangaju, naša kompanija je bila angažovana za prevoz "od vrata do aerodroma", kao i prevoz čokolade avionom, od Austrije do Kine, po striktno definisanom rasporedu - kažu iz kompanije i dodaju:
- Da bismo osigurali da će delikates zadržati kvalitet i ukus sve do destinacije, prevozimo ih u namenskim kontejnerima za prevoz vazduhom, koji su sposobni za konstantno održavanje temperature od 25 stepeni. Izazov je obaviti transport leti, kada temperatura prelazi 30. podeok i u Austriji i u Kini - kažu u toj kompaniji.
Kada čokolada stigne na aerodrom, roba se odmah prebacuje u skladište sa kontrolisanom klimom, kako se "hladni lanac snabdevanja" ne bi prekinuo.
Pored čokolade, prevoze se i druge grupe hrane. Avio-transport je, takođe, ključan za prevoz mleka.
- Kompanije kao što je "Prolactal" računaju na nas da vazduhom mogu da izvoze mlečne proizvode u 35 zemalja širom planete. Od 2013. godine prevezli smo, samo vazduhom, oko 250 tona njihovog tereta - kažu iz cargo-partnera.
(Telegraf Biznis)