Kako je jedan maleni predmet "ugrozio" biznis s lakovima za nokte: I žene u Srbiji prate taj trend
Žene sve ređe kupuju klasične lakove za nokte, ali i saloni - kažu da se ne traže. S druge strane, ovo tržište se malo oporavilo prošle godine, kada je nastupila pandemija
Možda bi lakovi za nokte u tom obimu i takvoj ponudi mogli da se "koprcaju" još neko vreme na tržištu lepote, ali je činjenica da ih "gaze" moćni naslednici - gel lakovi i gelovi.
Taj trend traje godinama, ali klasični lakovi za nokte nisu baš odmah pali u drugi plan. Istina je da im mnoge žene i dalje ostaju verne, ali ne u procentu kakav je pamti.
Procena iz 2020. kaže da je očekivan pad prodaje od 17% i to samo u Brazilu. Situacija je još gora u zemljama koje više polažu na lepotu i nove trendove, mada Brazil spada u njih.
Lepše urađen manikir, punija boja i "mir" bar na neko vreme kada je reč o lakiranju, glavni su razlozi zbog kojih žene u Srbiji, ali i širom sveta, odlaze u salon na gel ili gel lak. Svemu je doprinela i ta čuvena UV/LED lampa, bez koje bi sve bilo nemoguće.
Biznis s lakovima polako, ali sigurno propada, barem kada je reč o velikim kućama koje se ne bave samo time. Npr. popularni brend šminke pod okriljem kompanije Coty Inc, pre nekoliko godina je izbacio lakove iz svoje ponude.
Prodaja ide slabije, pa se mnogima ne isplati. Na tržištu postoji nekoliko brendova, specijalizovanih za nokte/manikir/pedikir, koji bi mogli da opstaju u narednim godinama. Recimo, to su OPI i Essie.
Kada pitamo kozmetičare u Srbiji zašto je ponuda tako osrednja, malo je boja, ovo je odgovor.
- Žene sve manje lakiraju nokte klasičnim lakovima, i onda nam se ne isplati da ih uzimamo. Imamo neke boje koje "uvek prolaze", a više od 90% klijenata stavlja gel ili gel lak na ruke ili noge. Štaviše, usluga manikira/pedikira je zastupljenija od drugih salonskih usluga - kažu saglasno.
Međutim...
Evo šta se dogodilo u drugim zemljama sveta i Evrope tokom 2020. godine. Isto je bilo primetno i kod nas, s proleća. Više su se reklamirali klasični lakovi, jer saloni nisu radili. Kako su ponovo otvorili svoja vrata u maju, tako je fokus ponovo prebačen za gelove/gel lakove.
Trend koji je donela korona kriza negde se i zadržao. U dobrom delu zemalja Evrope saloni i dalje ne rade, pa su žene prinuđene da same sebi budu manikirke i pedikirke.
Zanimljivo je to da je već u prvoj nedelji karantina, prodaja lakova za nokte u Velikoj Britaniji skočila čak 18%. Ta kategorija je u martu i aprilu pobeđivala i u SAD.
Pretpostavka je, ipak, da bi globalno tržište lakova za nokte do 2024. godine moglo da vredi 15,55 milijardi dolara.
(Telegraf Biznis/B.Đ.)