Jedna vrsta čokolade dominira: Možda nije najslađa, ali je kupci sve više traže a cena raste

U poslednje vreme, crna čokolada biva sve popularnija širom sveta, pa i u SAD. To tržište raste neprestano i ide ka vrednosti od 52,4 milijarde američkih dolara

Foto: Freepik.com

Crna čokolada, poznata i kao gorko-slatka ili polu-slatka čokolada, napravljena je od kakao putera umesto od masti, kao što su palmino i kokosovo ulje. Uglavnom sadrži barem 60-70% kakaoa, i ima vrlo malo ili nimalo šećera.

Taj procenat ide i do 90 odsto, ali mnogim ljubiteljima slatkiša - takav proizvod je previše gorak. Zbog čega je skuplja od klasične, mlečne čokolade? Jednostavan je odgovor: zbog sastojaka.

Crna čokolada ima bogat i intenzivan ukus, i odličan je izvor flavonoida (grupa fitonutrijenata koji se nalaze najviše u voću i povrću) koji joj daju pigment. Veća količina flavonoida u crnoj čokoladi, podiže i nivo njenih nutritivnih benefita.

U poslednje vreme, crna čokolada biva sve popularnija širom sveta, pa i u SAD. To tržište raste neprestano, a poslednji izveštaj grupe IMARC sugeriše da bi od 2021. do 2026. moglo dostići vrednost od 52,4 milijarde američkih dolara. Dakle, govorimo isključivo o crnoj čokoladi.

Izveštaj je formiran na osnovu distributivnih kanala kao što su hiper i super marketi, manje prodavnice, i generalno maloprodajni objekti. Takođe su uzeti u obzir regioni: Zapadna/Istočna Evropa, Severna Amerika, Latinska Amerika, Azija, Bliski Istok, Afrika, Australija.

Dokazano je da crna čokolada štiti mozak od stresa koji prirodno dolazi s godinama, takođe, preporučuje se kao preventiva od potencijalnog nastanka Alchajmerove bolesti. Zapravo, kupci u poslednje vreme mnogo više vode računa o ishrani i zdravlju nego pre.

Takav odnos "pomaže" tržištu crne čokolade da se više probije i razvije. Pri analiziranju, kreće se od makro pregleda tržišta do mikro detalja o performansama u industriji, trendova, ključnih pokretača i izazova na tržištu, SWOT analize, Porterove analize pet sila, analize lanca vrednosti itd.

Studija analizira zahteve za preradom i proizvodnjom, troškove projekta, finansiranje projekata, ekonomiju projekta, očekivani povraćaj ulaganja, marže profita itd. Od važnosti je preduzetnicima, investitorima, konsultantima i svima koji planiraju da na bilo koji način ulažu u tržište crne čokolade.

Video: Čokoladna krofna ide u zaborav: Oko 110 evra vam treba da doživite zlaćanu eksploziju u ustima

(Telegraf Biznis)