Radnje se otvaraju, ali prodaja Riboka dolazi sa cenom. Čemu se nada Adidas?
Nemačka kompanija će imati određene troškove zbog uspostavljanja samostalne kompanije
Adidas je kupio Ribok pre 15 godina, a onda je sredinom februara ove godine odjeknula vest da nemačka kompanija prodaje taj brend, njegovu američku filijalu.
Kako je tada saopšteno, Adidas grupa je odlučila da pokrene formalni postupak prodaje Riboka, koji je 2006. godine kupila za 3,1 milijardu evra.
Nakon skoro mesec dana od ove vesti i pandemije koja je osetno ugrozila ogroman udeo kompanija, kakvi su sada planovi nemačkog giganta? Kako piše CNBC, otvoreno je više od 95% Adidas prodavnica, što je dobar znak.
Iz kompanije očekuju da će prodaja porasti na valutno neutralnoj osnovi, a do 30% u Kini, ostatku Azije i Latinskoj Americi. Neto prihod od nastavka poslovanja treba da poraste na nivo od 1,25 milijardi evra do 1,46 milijardi evra.
- Imamo vrlo dobru poziciju inventara koja nam je potrebna, jer verujemo da će se, kada se otvore radnje, kupci pohrliti ne samo da kupuju, već i zato što im je nedostajalo to socijalno iskustvo - rekao je CEO Adidasa, Kasper Rersted.
Međutim, Adidas će imati određene troškove zbog uspostavljanja samostalne kompanije, a oni će iznositi oko 450 miliona evra. Do 2023. trebalo bi da se stabilizuju finansije i u tom domenu.
Podsećamo, Adidas je kupio Ribok da bi mogao da se nadmeće sa svojim večitim rivalom Najkijem. Prvi je osnovan u Nemačkoj davne 1949, drugi zvanično u Velikoj britaniji 1958. godine, ali mu je sedište u SAD (Boston), dok je Najki takođe iz Sjedinjenih Država, a nastao je 1964. godine.
(Telegraf Biznis)