Kompanije su tokom krize morale da smanje budžet: Ovog segmenta su se prvo odrekle
Prema istraživanju jedne agencije, pandemija je "pokosila" industriju oglašavanja u Sloveniji
Usled krize izazvane kovidom-19 kompanije su morale da režu svoje rashode, odnosno novčana sredstva opredeljena za neke aktivnosti, a jedna od njih je oglašavanje.
Advertajzing je ostao po strani gotovo svuda, a pandemija je posebno "pokosila" industriju oglašavanja u Sloveniji. Naime, tamo je bruto iznos oglašavanja pao 11 odsto, na 980 miliona evra u 2020. godini.
Od reklamiranja su odustali najveći oglašivači u toj zemlji, poput ključnih trgovinskih lanaca, prema podacima jedne lokalne istraživačke agencije. Među prvih deset oglašivača, našlo se čak 5 trgovaca na malo.
Kao i svuda u svetu, samo su prodavnice prehrambene robe u Sloveniji radile nesmetano. Takođe, telekomunikacioni provajderi bili su još jedan snažan sektor u pogledu oglašavanja, a pratile su ih farmaceutske kompanije i pružaoci finansijskih usluga.
Međutim, medijski udeli u tržišnom kolaču su ostali nepromenjeni u odnosu na 2019. godinu, pri čemu TV stanice dominiraju sa udelom od 82%, i daleko iza sebe ostavljaju štampu (8,0%), slovenačke digitalne medije (4,0%), oglašavanje na otvorenom prostoru (outdoor) i radio stanice (po 3 procenta tržišta).
Agencija, ipak, napominje da je anketa obuhvatila samo šest najpopularnijih radio stanica. Sve TV stanice skupa emitovale su blizu 65 miliona sekundi reklama ili oglasa, što je ekvivalentno iznosu cifri od 49 sati reklamiranja dnevno.
Zaključak agencije je da su oglašavači birali programe sa nižim cenama oglašavanja, a finansijski rezultat je za 10 odsto manji nego 2019, iako je prošle godine bilo oko dva sata više emitovanja u odnosu na pretprošlu godinu.
(Telegraf Biznis)