Da li je odzvonilo sajtovima malih prodavnica? U doba buma e-trgovine, stručnjaci nude novi ugao

Onlajn strategija se podosta fokusira na kontinuiranu praksu optimizacije veb sajtova, umesto na ova dva faktora

Foto: Freepik

Dugi niz godina e-trgovina dominira svuda u svetu, a posebno otkako je nastupila pandemija. Taj trend se preneo i na Srbiju. Sve velike, pa i male, ali ozbiljne kompanije - danas posluju i prodaju robu/usluge putem interneta.

Ali, nova studija objavljena u "International Journal of Internet Marketing and Advertising", sugeriše da se možda nazire kraj i toj dominaciji, odnosno onlajn maloprodaji. Zvuči čudno, zar ne? Budući da godinu i po dana slušamo kako je ovo definitivno vreme upravo e-trgovine na malo.

Međutim, Rikardo Ramos i Serhio Moro (Instituto Universitário de Lisboa), kao i Paulo Rita (Universidade Nova de Lisboa) iz Portugala, istražili su stavove i ponašanje marketinških profesionalaca u odnosu na društvene medije i komercijalne mobilne aplikacije i došli do ovog saznanja.

Onlajn strategija se podosta fokusira na kontinuiranu praksu optimizacije veb sajtova (zarad boljih rezultata prilikom ukucavanja ključnih reči u pretragu), umesto na dva prethodno pomenuta faktora. Tim sugeriše da je 90% "korisničkog vremena" onlajn - provedeno na društvenim mrežama i aplikacijama.

Dakle, samo 10% uključuje upotrebu pretraživača za pronalaženje određenih veb lokacija. Tamo gde postoji otpor prema prihvatanju ove stvarnosti, marketinški profesionalci se moraju "odvojiti" od zastarelog pristupa i suočiti sa tim da su korisnici aktivni na mreži.

Video: Srbija promoviše vina i džemove na sajmu Kina - CIEZ Ekspo

(Telegraf Biznis)