Anđeli postaju ambasadori: Kako je nastao čuveni brend, često osporavan u javnosti?

Brend je godinama unazad kritikovan zbog seksističkog i zastarelog pristupa marketingu

Foto: Shutterstock

Svetom je bukvalno u trenu odjeknula vest da čuveni Viktorijini anđeli odlaze u zaborav, odnosno da nastupa rebrendiranje kompanije Victoria’s Secret.

U poslednje vreme ovaj brend prate razne kontroverze, pa je možda aktuelna ideja vezana i za to da se ukloni loša reputacija. Naime, modni brend koji je decenijama bio poznat upravo po Viktorijinim anđelima, koje su činili svetski top modeli, sada menja strategiju iz korena i izbacuje iz upotrebe taj naziv.

Podsećamo da je brend godinama unazad kritikovan zbog seksističkog i zastarelog pristupa marketingu.

Popularne manekenke više neće biti "anđeli", već "ambasadori", i neće biti birane samo na osnovu fizičkog izgleda. Victoria’s Secret planira da pokrene i niz novih humanitarnih partnerstava, s idejom da se pruži podrška ženama širom sveta.

Dakle, čini se da je poruka, koju modna marka donjeg veša sada želi da pošalje, više vezana za ženu kao kompletnu ličnost, pre nego za ženu supermodela sa zgodnim telom. Novi ambasadori će formirati "VS Kolektiv", a to je ukratko grupa koju čine pripadnice lepšeg pola - koje žele da unesu pozitivne promene.

Kako je nastao čuveni brend? 5 činjenica koje možda niste znali

1. Osnivač je Roj Rejmond, a Victoria’s Secret je nastala 1977. godine. Otvorio je svoju prvu radnju u Stanford Shopping Centru (Kalifornija), a potom je Rejmond otvorio još nekoliko objekata i pokrenuo katalošku prodaju. Svoj brend je prodao kompaniji Limited Brands, i to za pozamašnu svotu novca. Godine 1993, Limited je od Victoria's Secret-a napravio popularan nacionalni brend. Rejmond je, inače, život okončao tragično. Skočio je sa Golden Gate Bridge-a, nakon što je bankrotirao na poslednjem poslu.

Victoria’s Secret / Foto: Profimedia

2. Ed Razek, koji je marketing brenda podigao na jedan drugi nivo, pre nekoliko godina je u intervjuu otkrio kako mesečno moraju da odbiju ogroman broj zahteva visoko profilisanih ženskih poznatih ličnosti, koje "očajnički" žele da postanu Viktorijini anđeli. Ali, tu titulu mogle su poneti samo određene žene, spremne da prođu razne programe kako bi postale to što jesu - megazvezde u svetu modelinga.

3. Žene dominiraju ovom kompanijom i većinski se nalaze na top pozicijama. Osim toga, žene čine dve trećine počasnih gostiju na Victoria’s Secret revijama, kao i čak 98 procenata njihove potrošačke baze.

4. Sama politika poslovanja kompanije je godinama unazad pod "budnim okom" javnosti i kritičara, i to ne samo zbog gore navedenog razloga, već je vremenom počelo da se smatra kako nije primereno da se Victoria’s Secret revije emituju na televiziji. Grupe koje su zdušno podržavale tu ideju pripadaju raznim organizacijama, a svake godine su slale silne zahteve da se šou izbriše iz TV programa.

5. Ko je Viktorija? Čiji su to anđeli? Verovali ili ne, slavna kompanija ime nosi po engleskoj kraljici iz 19. veka. Njen suprug, princ Albert, s kojim je imala devetero dece, iznenada je umro, nakon čega je ona patila narednih 40 godina - sve do svoje smrti. U to vreme žene su nosile raskošne korsete i tako naglašavale svoje obline. I sama kraljica ih je nosila, a sudeći po kolekcijama Victoria’s Secret - jasno je odakle crpe inspiraciju.

Video: Ovo su pet najskupljih razvoda ikada

(Telegraf Biznis)