Mekdonalds i KFC povećavaju cene: Guraju skuplje menije, nema više jeftinih kombinacija
Lanci brze hrane guraju skupa jela umesto jeftinijih varijanti
Kako pandemija korona-virusa ustupa mesto brzom ekonomskom oporavku, američki lanci brze hrane navodno zamenjuju popuste skupocenim kombinovanim obrocima.
U pokušaju da povećaju prodaju i profit, a da istovremeno nadoknade rastuće troškove hrane, lanci brze hrane poput Mekdonaldsa, KFC-a i Vendisa počeli su da se udaljavaju od jeftinih predmeta na svom meniju, zamenjujući ih novim, skupljim obrocima.
Strategija, koja je prošlog meseca povećala međugodišnju prodaju u restoranima sa ograničenom uslugom za 11,5%, ima za cilj poređenje stavki vrednih 5 i manje dolara u korist skupljih kombinovanih obroka od 10 do 30 dolara.
Marže dobiti takođe su porasle u nekoliko glavnih lanaca, pokazuju podaci kompanije Blek Bok, prenosi Rojters.
- Stavke menija zapravo nisu pokretači dobiti. Dizajnirani su da podstaknu promet - rekao je agenciji analitičar Piter Saleks, dodajući da je pandemija takođe prisilila lance brze hrane da prestanu da razvijaju nove proizvode.
KFC je navodno prestao da nudi obroke od 5 dolara koji su imali pitu ili jelo od piletine, sa pićem, kolačićima, a ponekad i keksom, što je bilo namenjeno pojedincima 2020. Umesto toga, lanac promoviše porodične obroke koji koštaju oko 30 dolara.
Domino pica obustavila je svoju promociju pice u pola cene za narudžbine putem interneta, rekavši da joj nije potreban popust da bi podstakao promet u prodavnici.
Vendis, jedan od najstarijih američkih lanaca, takođe je zamenio svoj meni, koji je predstavljen 1989. godine i koji je obuhvatao proizvode od 99 centi. Umesto toga, sada nudi pikantan obrok sa začinjenom perecom koja košta 7 dolara. Tržište navodno nameće drastične mere, jer visoki troškovi robe primoraju franšize da pronađu načine za maksimiziranje profita. Pri tom, mnogi lanci povećali su maržu tokom pandemije.
Međutim, ova strategija može da otera kupce sa nižim prihodima, uključujući radnike koji su plaćeni po satu, u vreme kada se restorani ponovo otvaraju i vlade prestaje da daju subvencije.
Restorani koji uklanjaju ponude po nižim cenama mogu da izgube osnovne kupce koji dolaze urpavo zbog tih proizvoda, upozoravaju analitičari.
(Telegraf Biznis)