Uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj istoriji: Rimac automobili postao većinski vlasnik Bugatija
Nekad sartap kompanija sa jednim čovekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad legendarnim Bugatijem
Kompanija Rimac automobili hrvatskog preduzetnika i inovatora Mate Rimca saopštila je danas da je postala vecinski vlasnik Bugatija, čuvenog francuskog proizvođača hipersportskih automobila.
Novi dom Bugatija biće Rimac kampus u Hrvatskoj. Kako prenosi Indeks, Rimac automobili postaje Rimac Grupa podeljena na dve kompanije - Bugatti Rimac i Rimac Technology.
Objavu ove vesti Mate Rimac je na Fejsbuku propratio fotografijom koja prikazuje Rimac Neveru, Bugatija i Poršea kako jure na pisti.
Mate Rimac kaže da je ovo uzbudljiv trenutak u kratkoj, ali burnoj istoriji Rimac automobila.
- Rimac i Bugati savršeno se dopunjuju. Kao mlada, agilna i brza automobilska i tehnološka kompanija, osvojili smo poverenje partnera i snažnu poziciju u industriji električnih tehnologija visokih performansi - ističe Rimac.
Svi akcionari su zadržali postojeće udele u vlasništvu "Rimca". Mate Rimac je i dalje pojedinačno najveci akcionar sa 37 odsto, Porše ima 24 odsto, a slede Hjundai sa 12 i ostali akcionari sa 27 procenata udela u vlsništvu.
Za samo 12 godina postojanja, kompanija Rimac automobili je od startap kompanije sa jednim čovekom u garaži stigla do većinskog vlasništva nad legendarnim Bugatijem.
Bugati i Rimac automobili nastavljaju kao zasebni brendovi, zadržavaju postojeće proizvodne pogone i kanale distribucije, dok će centar za razvoj oba brenda biti u Hrvatskoj.
Bugati je ranije poslovao u okviru Folksvagen grupacije koja prodaje automobile širom sveta pod brendovima Bentli, Lamborgini, Audi, Porše, Seat, Škoda i Folksvagen.
Rimac je do sada lansirao dve generacije svojih superautomobila.
Ove godine je predstavljen najnoviji "rimac nevera" - električni superportski rautomobil koji do 100 kilometara na čas ubrzava za manje od dve sekunde. Ukupno 150 primeraka biće proizvedeno u Hrvatskoj.
"Nevera" je proizvodna varijanta konceptnog automobila, prvi put prikazanog na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi 2018. godine.
(Telegraf Biznis)