Možda je sada vreme da kupite novu Barbiku, jer uskoro poskupljuje? "Nije do nas", kažu iz kompanije
Neto prodaja je skočila 40%, u poređenju sa istim periodom prošle godine
Proizvođač igračaka Matel (Mattel) kaže da mora povećati cene uoči Božića, jer se ovaj industrijski gigant suočava sa većim troškovima.
Ovakve izjave su usledile nakon povećanja troškova sirovina i dostave, dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije. Istovremeno, proizvođač čuvenih Barbika najavio je prodaju veću od očekivane, i to za više od milijardu dolara.
Poput rivala Hasbro, i Matel sada pokušava da nađe izlaz iz nepovoljne situacije koju je stvorio kovid-19, a koja je dovela do zatvaranja prodajnih objekata i prekida u lancima snabdevanja.
Izvršni direktor kompanije, Inon Kreic, rekao je za BBC da je povećanje cena moguće u drugoj polovini godine. Dodaje da još ne znaju na koje proizvode će to uticati, ali da je rast cena svakako odgovor na neke od pritisaka inflacije.
- Nismo jedini koji su to učinili, u našoj industriji su svi uradili isto i niko nije iznenađen zbog rasta cena - naveo je Kreic. I ovaj div je, kao i vodeće tehnološke kompanije, premašio očekivanja s Volstrita, vezano za drugi kvartal.
Neto prodaja u tom periodu skočila je za 40%, u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 1,03 milijarde dolara. Barbika, kultna lutka koju obožavamo decenijama, svakako je doprinela tome.
Podsećamo i da cene generalno rastu, globalno, na svim poljima - pre svega zbog problema sa snabdevanjem. Zavladala je i nestašica kontejnera za prenošenje robe.
Matel je samo zahvaljujući pojačanom obimu posla uspeo da prevaziđe najgore rezultate, ali ne kriju da su imali velike probleme s isporukom. Njihov rival Hasbro, međutim, takođe je najavio bolje prihode od očekivanih: rast od 54 odsto, odnosno 1,32 milijarde dolara.
(Telegraf Biznis)