Možda je sada vreme da kupite novu Barbiku, jer uskoro poskupljuje? "Nije do nas", kažu iz kompanije

Neto prodaja je skočila 40%, u poređenju sa istim periodom prošle godine

Foto: Shutterstock

Proizvođač igračaka Matel (Mattel) kaže da mora povećati cene uoči Božića, jer se ovaj industrijski gigant suočava sa većim troškovima.

Ovakve izjave su usledile nakon povećanja troškova sirovina i dostave, dok se globalna ekonomija oporavlja od pandemije. Istovremeno, proizvođač čuvenih Barbika najavio je prodaju veću od očekivane, i to za više od milijardu dolara.

Poput rivala Hasbro, i Matel sada pokušava da nađe izlaz iz nepovoljne situacije koju je stvorio kovid-19, a koja je dovela do zatvaranja prodajnih objekata i prekida u lancima snabdevanja.

Izvršni direktor kompanije, Inon Kreic, rekao je za BBC da je povećanje cena moguće u drugoj polovini godine. Dodaje da još ne znaju na koje proizvode će to uticati, ali da je rast cena svakako odgovor na neke od pritisaka inflacije. 

- Nismo jedini koji su to učinili, u našoj industriji su svi uradili isto i niko nije iznenađen zbog rasta cena - naveo je Kreic. I ovaj div je, kao i vodeće tehnološke kompanije, premašio očekivanja s Volstrita, vezano za drugi kvartal.

Neto prodaja u tom periodu skočila je za 40%, u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 1,03 milijarde dolara. Barbika, kultna lutka koju obožavamo decenijama, svakako je doprinela tome.

Podsećamo i da cene generalno rastu, globalno, na svim poljima - pre svega zbog problema sa snabdevanjem. Zavladala je i nestašica kontejnera za prenošenje robe.

Matel je samo zahvaljujući pojačanom obimu posla uspeo da prevaziđe najgore rezultate, ali ne kriju da su imali velike probleme s isporukom. Njihov rival Hasbro, međutim, takođe je najavio bolje prihode od očekivanih: rast od 54 odsto, odnosno 1,32 milijarde dolara.

Video: U ovom butiku se tik uz garderobu prodaje toalet papir: Parola snađi se, kako ne bi propao!

(Telegraf Biznis)