Nemci opet pioniri: Ko ne bude ovladao ovim veštinama, nema čemu da se nada ubuduće

U globalnom poređenju digitalizacije u automobilskoj industriji, čini se da se Nemačka relativno dobro kotira, istakao je jedan od koautora nedavne studije

Foto: BMW

U proteklih nekoliko godina, nemačka automobilska industrija je dala mnogo veću vrednost digitalnoj veštini među svojom radnom snagom, nego ranije.

To je pokazalo istraživanje IFO Instituta i poslovne mreže LinkedIn. Konkretno, digitalne veštine u najsavremenijim tehnologijama, poput autonomne vožnje, sve više su u porastu.

Među svim veštinama, dodatim LinkedIn profilima, udeo ovih veština se udvostručio sa 6,5 odsto u 2015. na 13,3 odsto u 2020. godini.

U nastojanju da stekne digitalne veštine, nemačka automobilska industrija uglavnom traži nova zaposlenja. Te veštine u najnovijim tehnologijama su za 71 posto češće među zaposlenima koji se tek pridružuju sektoru, od onih koji su već zaposleni.

- Imperativ je takođe obučiti one ljude koji rade u industriji dugi niz godina i pripremiti ih za izazove koji su pred njima - kaže Oliver Falk, direktor IFO Centra za industrijsku organizaciju i nove tehnologije i koautor studije .

Ipak, treba pomenuti da nemačka automobilska industrija zapošljava više stručnjaka koji rade u oblastima vezanim za digitalizaciju - kao što su inženjering, IT i obrazovanje - nego druge zemlje.

- U globalnom poređenju digitalizacije u automobilskoj industriji, čini se da se Nemačka relativno dobro kotira - kaže Falk. Međutim, postoje razlike unutar same industrije.

- U poređenju sa velikim proizvođačima automobila, manji dobavljači moraju nešto nadoknaditi kada su u pitanju digitalne veštine njihovih zaposlenih - dodaje.

U proseku, digitalne veštine u najsavremenijim tehnologijama 23% su češće među onima koji rade za velike proizvođače. "Digitalizacija ne samo da stvara nove grupe zanimanja, već menja i obim dužnosti za postojeće profesije. Naši podaci jasno pokazuju da je digitalizacija stigla u nemačku automobilsku industriju - kaže Kristin Kevelou sa LinkedIna, koautorka studije.

Video: Naličje operacije Bugatti-Rimac: Nemci kontrolišu većinski paket hrvatske kompanije

(Telegraf Biznis)