Zašto oglasi za mehaničare izlaze samo jačem polu, a za vaspitačice samo ženama? Gigant "pod lupom"

Iz kompanije Marka Zakerberga kažu da njihov sistem radi tako da određene oglase prikazuje ljudima koje bi oni najviše mogli zanimati

Foto: Shutterstock

Facebook je optužen za kršenje zakona o jednakosti polova, odnosno za seksizam, u načinu na koji se bavi oglašavanjem poslova na svojoj platformi.

Grupa Global Witness je rekla kako ova kompanija iz Silicijumske doline nije uspela da spreči diskriminatorno targetovanje oglasa i da je njen algoritam pristrasan u odabiru ko će videti te reklame.

U jednom eksperimentu, skoro svi korisnici Facebook-a kojima su prikazivani oglasi za mehaničare - bili su muškarci, dok su oglase za vaspitačice - gledale isključivo žene.

Iz kompanije Marka Zakerberga kažu da njihov sistem radi tako da određene oglase prikazuje ljudima koje bi oni najviše mogli zanimati. Global Witness je, ipak, za dva oglasa tražio od Facebook-a da ih ne prikazuje: jedan se odnosi na žene, a drugi na starije od 55 godina.

Grupa je, naime, napravila 4 kategorije oglasa za posao, koji su povezani sa realnim radnim mestima na platformi indeed.com, za medicinske sestre, pilote, mehaničare i psihologe.

Konkretno te oglase u Velikoj Britaniji smeju da vide samo odrasli. S druge strane, algoritam je osmišljen tako da što je moguće više ljudi klikne na oglas, te stoga je reklamu za posao za mehaničare videlo 96% muškaraca, onu sa medicinske sestre - 95% žena; oglas za pilote videlo je 75% muškaraca, a za psihologe - 77% žena.

Video: Opet traže stjuardese, a ovo su uslovi za zaposlenje

(Telegraf Biznis)