Da li vas nerviraju reklamne poruke i mejlovi koje šalju brendovi? Našli način da im "stanu na put"

Navodi se da "nijedna od kompanija nije dobila dozvolu za slanje marketinških poruka"

Foto: Profimedia

Srbija je pre oko dve godine javno raspravljala o uvođenju prekršajnih naloga za nasrtljive trgovce, to jest o opciji "stop", koja se odnosi na registar "Ne zovi".

Tada se govorilo o prodavcima koji sve građane vide kao svoje potencijalne klijente, te ih uznemiravaju putem telefona, nudeći razne "povoljne" i "specijalne" proizvode, usluge itd.

Širom sveta, prava potrošača su na visokoj lestvici, te se primenjuju i naizgled velike i oštre kazne za trgovce koji čine neke sporne radnje. Tako su ovih dana neslavno prošla tri brenda iz Britanije, a to su "We Buy Any Car", "Saga" i "Sports Direct".

Kako je ocenio britanski nadzornik podataka, kažnjeni su sa ukupno 495.000 funti, zbog slanja na stotine poruka i mejlova koji "frustriraju i uznemiravaju".

Navodi se da "nijedna od kompanija nije dobila dozvolu za slanje marketinških poruka", saopštila je Kancelarija komesara za informacije. Te poruke se takođe označavaju kao "dosadne", a sve su poslate pre aprila 2020.

- Dobijanje pinga na telefonu ili stalnih neželjenih poruka na laptopu, od kompanije koja vas ne zanima, frustrirajuće je i nametljivo - ocenio je Endi Kari iz Kancelarije.

Foto: Shutterstock

"We Buy Any Car" je kažnjen sa 200.000 funti zbog slanja više od 191 miliona mejlova, u godini od aprila 2019, a e-poruke su bile upućene ljudima koji su zatražili onlajn procenu svog automobila. Kako prenosi BBC, firma je takođe poslala 3,6 miliona "dosadnih tekstova"

Dve Saga firme koje se fokusiraju na usluge, uključujući osiguranje i praznike za osobe starije od 50 godina, kažnjene su sa ukupno 225.000 funti. Navodi se da su angažovale treću stranu, u periodu od novembra 2018. do maja 2019, da pošalje više od 156 miliona e-poruka.

Sporno je to što su firme koristile spiskove sa podacima ljudi od kojih nisu dobile dozvolu za kontaktiranje. "Sports Direct" kažnjen je sa 70.000 funti nakon što je poslao 2,5 miliona e-poruka ljudima koje nije kontaktirao neko vreme. 

Video: Kako građani Srbije mogu da zaštite lične podatke?

(Telegraf Biznis)