6 stvari koje nikada ne smete da radite u vrhunskom restoranu: Samo jedan takav biće u Beogradu
Menadžer vrhunskog restorana savetuje kako bi trebalo da se ponašamo na otmenom mestu
Metju Mavtus je generalni direktor Hide restorana koji ima Mišelinovu zvezdicu. Čak i na tako otmenom mestu kao što je taj restoran u Londonu, kaže da često viđa neprimereno ponašanje.
"Ne menjajte stolove pre nego što pitate osobelje, recite unapred ukoliko imate režim ishrane i molim vas - ne svađajte se oko računa", navodi on.
Restorani sa Mišelinovom zvezdicom (uskoro će biti odabran i jedan u Beogradu) je mesto gde pored imena vlada i pritisak. Radnici se trude da vam ponude jelovnike i vina najviše klase, kao u sveže ulovljene plodove mora. Čak se i laneni stolnjaci mere lenjirom kako bi se uverili da je ručak svakog gosta besprekoran. I pored toga što osoblje vodi računa na tom nivou, čini se da svaka mušterija nije baš gost tog restorana. Ili preteruju?
Mavtus zato podseća na nekoliko pravila bontona kako biste ostali u milosti vašeg konobara.
1. Ne menjajte sami mesto - zamolite menadžera da vas premesti
Restorani sa Mišelinovim zvezdicama rade kao sat, zbog planiranja iza scene. Kada gost prebaci sto, možda vam deluje kao bezazlen potez, ali može da poremiti sve ono što je osoblje radilo ceo dan, a to je da paze gde će ko da sedi poštujući rezervacije.
- Restoran delimo na odeljke, sa šefom za svaki deo - rekao je Mavtus. "U restoranima ljudi sede za određenim stolovima jer ne žele prvo da popune jedan deo, a ostatak ostave praznim. Tim će želeti da rasporedi radno mesto na konobare kako ne bi bili preopterećeni i da bi naši gosti dobili jednaku pažnju -
2. Nemojte da se svađate oko računa
Tuča oko računa možda je ima veze s manirima, ali kada svi bacite svoje kreditne kartice na konobara, to ih može uspaničiti.
- To mi se često dešava. Ja zaista ne poznajem nijednog od vas, zaista bih voleo da ovo rešite među sobom. Imao sam situaciju kada su dve dame koje su insistirale da svaka želi da plati ceo račun - jedna je imala kreditnu karticu, a druga plaćala Epl pejom. Ona koja je plaćala Epl pejom je pobedila jer je svoj ajfon približila aparatu za kartice -
Da biste umirili živce konobara, odlučite ko će da plati račun pre nego što konobar dođe do stola.
3. Prestanite da naručujete drugu najjeftiniju bocu vina na meniju
Vinska karta sa Mišelinovom zvezdicom može biti ogromna kada je reč o ponudi i ceni. Strategija za mnoge je samo da naruče drugu najjeftiniju bocu vina na meniju, ali Mavtus kaže da je najbolji način kretanja kroz meni razgovor sa poznavaocem vina u restoranu.
- Oni znaju svoj posao, i šta imaju u podrumu. Takođe, nemojte da se stidite da mu kažete svoj budžet, to će svima olakšati posao - naveo je.
4. Ne čuvajte žalbu za Tripadvisor
Ako su vaš obrok ili usluga bili loši, ne morate da se razočarate kada se vratite kući a tek onda podelite svoja razmišljanja na mreži. Mavtus traži da date priliku restoranima da poprave situaciju.
"Zatražite od menadžera da promeni jelo i reši problem", rekao je Mavtus. „Ako u to vreme pokrenete problem, to se može rešiti, ali ako odete i ne progovorite reč, oni ne mogu da vrate vreme i porave šta vam smeta“
5. Ne čuvajte svoje dijetetske zahteve do poslednjeg trenutka
Od alergija na gluten do dijeta, kuvaru je važno da zna te informacije kako bi sve pripremio.
"Imamo jednu gospođu koja voli naš restoran i ima određenu dijetu koja podrazumeva manje soli.Poslala nam je e -poštom nekoliko dana unapred šta želi da naruči. Cenimo to", naveo je.
6. Ne zaboravite da je vreme u restoranu i vreme provedeno s ljudima
Jedno od retkih mesta na kojima vam je zagarantovano veče opuštanja i dobrog razgovora je elegantan restoran. Ne gubite to iskustvo, isključite telefon i iskoristite priliku da provedete kvalitetno vreme sa ljudima oko sebe, poručuje.
"Bio sam za stolom za četvoro ljudi u srednjim dvadesetim i svi su igrali Kendi kraš dok mi poslužujemo njihovu večeru", rekao je Mavtus. "Oni propuštaju iskustvo koje na kraju plaćaju. To je za mene, sramota."
(Telegraf Biznis)