Šoferska je muka pregolema: Gazda traži da čitaju mape, bez navigacije, da plaćaju kazne, da se obraćaju sa Vi

Nema dovoljno vozača, a pojedine gazde i dalje nemaju razumevanja

Foto: Facebook/BHTruck, Shutterstock

Već duže vreme prava je jagma za profesionalnim vozačima autobusa i kamiona. Pandemija je samo još više produbila ovu krizu, budući da je prevoz robe tankerima sa Dalekog istoka drastično poskupeo, pa se kompanije okreću alternativnim tržištima - od Turske do Indije. A za to su potrebni kamioni i, naravno, kamiondžije.

To je sada unosan posao, za volanima kamiona vidimo mlade ljude, koji imaju u svojoj kabini sve što im je potrebno - tablet, računar, internet... Oni odlaze na duga putovanja Evropom i Azijom, a odvajanje od porodice takođe ima svoju cenu, koju naplate na kraju meseca...

Problem sa nedostatkom profesionalnih vozača kamiona u celom svetu nije zaobišao ni Srbiju. Zbog veće plate i boljih uslova rada, vozači kamiona iz Srbije su otišli u inostranstvo, a domaći prevoznici moraju da se snalaze.

Prevoznici se dovijaju kako znaju i umeju. Uz stalno zaposlene, angažuju i one kojima je vožnja kamiona dodatni posao, kao i vozače koji su otišli u penziju, a zdravstveno su sposobni da rade.

Takva situacija utiče na uvoznike i izvoznike i u rokovima isporuke i u ceni usluge

I nemačko udruženje špeditera i logistike već sada upozorava da bi police supermarketa uskoro mogle biti prazne i traži da se preduzmu mere koje će učiniti da zanimanje vozača kamiona bude što atraktivnije mladim ljudima.

Međutim i pored svega toga, poslodavci na ovim prostorima ponekad nemaju razumevanja. Kako su ranije govorile kamiondžije za naš portal, dešava se da rade prekovremeno da nisu osigurani na dugim turama, kao i da kazne često plaćaju sami (a poslodavac je insistirao da se stigne "po svaku cenu u određeno vreme).

Ima i onih koji postavljaju nerealne uslove, a pravila jednog poslodavaca s Balkana koja stoje na oglasnoj tabli kompanije šire se društvenim mrežama.

Vozači kamina naime, ne mogu da koriste upaljače ili punjače telefona, jer samo "majstor to ume da namesti". Potrošnja goriva se računa različito u letnjem i zimskom periodu, naravno, na račun vozača.

Ako slučajno probiju vreme dolaska, moraju da navedu datum i razlog kršenja sati vožnje. Na rad navigacije nema žalbe, ističe ovaj poslodavac uz objašnjenje da pravi vozači koriste kartu za koju se podrazumeva da znaju da je čitaju.

Oni moraju da paze i na bonton. Tako, određenim kolegama moraju da se obraćaju na "vi". Pri tom, koristeći samo određene rečenice, na primer "dobro jutro", "dobar dan" i sl.

Ko bude tražio dodatni novac, a ispostavi se da je imao dovoljno, zaračunaće mu se duplo pri obračunu. Članovi ove grupe, mahom vozači kamiona sarkastično su nazvali ovu kompaniju "firma iz snova".

Da li imate sličnih iskustava? Pišite nam u komentarima

Video: Deset atipičnih zanimanja za žene: Od kamiondžijke do detektivke

(Telegraf Biznis)