Neviđena slika iz marketa: Na rafovima povrće od kartona, jer pravog nema "ni za lek"
Tesco, međutim, tvrdi da korišćenje fotografija voća i povrća nije povezano s nedavnim problemima u lancu snabdevanja
Nedeljama unazad slušamo i pišemo o prilično alarmantnoj situaciji koja vlada u Velikoj Britaniji, a tiče se, pre svega, manjka vozača kamiona, a u vezi s tim i nestašice hrane. Takođe, zemlju je pogodila nestašica goriva, pri čemu su glavni okidači za ove probleme pandemija i Bregzit.
Britance je snašlo nešto o čemu su, verovatno, samo mogli da sanjaju do pre skoro dve godine. Pritom, situacija se dodatno pogoršala u poslednje vreme. Naime, kako nema dovoljno kvalifikovanih profesionalnih vozača, isporuke robe kasne i ne stižu do rafova.
Kako bi barem malo "ublažili" depresivnu sliku u svojim objektima, supermarketi se dovijaju na razne načine, ali ovo niko nije očekivao: počeli su da stavljaju povrće i voće od kartona na police, jer pravog - nema.
Gardijan piše da nedostaje i drugih namirnica, a Tesco je počeo da se služi ovim "trikom" kako bi barem vizuelno prikrio manjak špargli, šargarepe, narandže i grožđa, što je izazvalo podsmevanje na društvenim mrežama.
Jedan korisnik Tvitera je napisao: "Mmmm, ukusne fotografije špargli", a drugi komentar je glasio: "Dopada mi se što špargle porastu do ove veličine u Velikoj Britaniji. To je do naše klime, siguran sam".
Kupci su, takođe, uočili lažne šargarepe, kao i 2D flaše sa tečnošću za pranje. Sve se to, ponavljamo, događa zbog nedostatka radnika, što dovodi do slabe dostupnosti nekih artikala u supermarketima. Analitičar maloprodaje u "Shopfloor Insights", Rajan Roberts, kaže da je tek u poslednjih godinu dana počeo da primećuje kartonske prikaze "svežih proizvoda".
- To je postalo uobičajeno. Nije to samo zbog nestašice, već zato što su mnoge veće radnje sada jednostavno prevelike - kaže on, što znači da putem ovih taktika - popunjavaju prostor.
Tesco, međutim, tvrdi da korišćenje fotografija voća i povrća nije povezano s nedavnim problemima u lancu snabdevanja. Supermarketi i proizvođači smanjili su asortiman različitih vrsta testenine, kafe ili čajeva koje prodaju kako bi olakšali protok robe, a Evropa sprema nova zakonska pravila koja se odnose upravo na navedene vrtse namirnica.
Dalje se dodaje da su neki glomazni i ne baš isplativi artikli, poput flaširanih gaziranih pića i vode, takođe "gurnuti prema dole" na listi prioriteta isporuke zbog nedostatka vozača, što znači da bi na policama moglo biti većih praznina nego u regularnim situacijama.
(Telegraf Biznis)