Kako izgleda dan jednog kasira u Srbiji: "Trčim na sve strane za minimalac. Menjam bar tri radnika"
Ovo je definitivno jedno od najmanje cenjenih zanimanja, i to ne samo od strane poslodavaca, već i potrošača
Biti kasir za mnoge svakako da nije "posao iz snova", i to ne samo kod nas, već i u svetu. Doduše, neki se time bave godinama, navikli su i ne traže dalje, a nekima je ovaj posao samo za "prelazni period".
Ipak, zamka je u tome što se dobar deo kasira na toj poziciji zadrži duže od planiranog, usled nemogućnosti da pronađu drugi posao. Više puta smo pisali o položaju prodavaca, ali pre svega kasira u Srbiji, uglavnom zaposlenih u velikim marketima - gde je ogroman protok robe, ali i obim potrošača.
Svakako da nije isto raditi u malom, lokalnom marketu ili hiper/supermarketu, koji dnevno posete stotine i stotine ljudi. U tom slučaju, intenzitet posla je jači, a kasiri su uglavnom prinuđeni da obavljaju zadatke i van svog "opisa posla", kako bi odgovorili na zahteve.
Prema informacijama sa sajta Infostud.com, "posao kasira se svodi na naplatu robe ili usluge - što znači da on izračunava ukupnu cenu, zatim prima novac od kupaca, vraća kusur, daje fiskalni račun ili ispunjava gotovinske i slične račune kupcima, ukoliko je potrebno".
Dodaje se i sledeće: "Iako je posao kasira različit od jednog radnog mesta do drugog, većina započinje svoj radni dan utvrđujući stanje blagajne i prebrojavajući novac u kasi; na kraju radnog dana, kasir je dužan da proveri ukupan promet i uporedi račune sa ukupnom količinom novca u blagajni".
Ukoliko postoje viškovi ili manjkovi, piše dalje, kasiri moraju utvrditi uzroke i ispraviti eventualne greške. Naravno, greške ne bi trebalo da budu učestale, kako posao kasira ne bi bio ugrožen.
Radni uslovi
Kako se dalje ističe, "od kasira se često očekuje da rade vikendima i praznicima; neki od njih rade u smenama, a neki rade i dvokratno, pa čak i noću; najčešće rade u zatvorenim prostorima iza blagajne ili za prodajnim pultom, a njihov posao zahteva stalnu komunikaciju s kupcima, konstantno ponavljanje zadataka, dugotrajan boravak u relativno malom prostoru i visok stepen pažnje i koncentracije".
U realnosti, stvari su malo drugačije, barem prema iskustvima naših čitalaca koji rade upravo ovaj posao. Nedavno smo vas pitali šta vam najviše smeta na poslu koji obavljate, budući da smo putem Telegraf Biznis ankete utvrdili da oko 75% zaposlenih nije zadovoljno svojim poslom, a pažnju nam je privukao komentar jednog kasira.
"Radim kao kasir, izlagač, magacioner, prodavac i izlagač voća i povrća, piće, cene, rokovi, higijena... Trči na sve strane za minimalac. Menjam bar tri radnika. Desilo mi se i da radim sam na oko 400 kvadrata. Nepoštovanje nadređenih, nikad zadovoljni, neplaćen prekovremeni, neuzimanje odmora kad meni odgovara, zakidanje slobodnih dana ili radnih sati, nekolegijalnost, svašta nešto, lista nema kraja... Generalno, plata pod broj 1. U mnogim firmama ne plaćaju noćni rad, praznike i sl, a ima i onih koji isplaćuju minimalac na račun, a ostatak na ruke (ko ima sreće da ne radi za minimalac)".
(Telegraf Biznis)