Nemci ljuti zbog Balkan sosa: "Gde nam je 100 grama? I zašto je cena skočila 88 odsto?!"
Bes nemačkih potrošača izazvao je sos u supermarketu, koji je postao skuplji a "lakši"
Godinama je čokolada imala sto grama, a onda je počela naglo da "mršavi". Najpre je oslabila na 90, pa 80, a sada ima tek 75 grama. Koliko je čokolada tanja niko nije mogao da vidi, jer je i dalje bila u istoj ambalaži. Tim putem su krenule i druge namirnice - gotove supe, kesice testenine, čipsevi... Pakovanja hrane koja se nude kupcima vremenom su bivala sve lakša, ali retko i jeftinija.
Govorimo o Srbiji. Međutim, ovih dana istu muku muče i potrošači u drugim zemljama Evrope.
Naime, bes nemačkih potrošača izazvao je sos u supermarketu, koji je postao skuplji a "lakši".
Hamburški centar za potrošače objavio je rezultate izbora za "najgoore pakovanje 2021. godine", pa je "sos od paprike" prošao neslavno: 50,6 odsto potrošača kaznilo je proizvođača iz Donje Saksonije zbog njegovog sosa za testenine.
"Drska prevara", smatraju oni, jer je kompanija napunila samo 400 mililitara sosa po tegli umesto prethodnih 500 mililitara – u isto vreme, međutim, cene su jednostavno povećane u maloprodaji: proizvod je odjednom koštao do 1,49 evra umesto 99 centi kao ranije. Zaključak je bio ogroman rast cene do 88 procenata.
Nedugo pre nego što je promenila količinu pakovanja, kompanija je promenila naziv kao i dizajn svog „sosa od paprike“.
U svakom slučaju, za novu količinu proizvoda postojao je razlog, saopštio je potrošački centar Hamburg. Homan je kupcu objasnio da "potrošači preferiraju količinu od 400 ml do 500 ml za sosove". „400 ml je idealna veličina“ posebno za domaćinstava koja imaju mali broj članova.
Zanimljivo je i da na tegli piše "Balkan art".
Takođe, tamošnje udruženje potrošača bavilo se i ostalim pakovanjima, kao na primer proizvodima iz segmenta slatkiša.
Kritikovali su KitKet, jer ima četiri umesto pet tabli. Cena u maloprodaji mu je naravno, ostala ista – što znači povećanje od 25 odsto. Razlog koji je navela kompanija: veći troškovi proizvodnje.
Sledeći na listi najgorih bio je keks „Afrika“: Čokoladni vafl biskvit sada se zove "Perpetum", a umesto dosadašnjih 130 grama, potrošači su dobili samo 97 grama – što predstavlja povećanje cene i do 34 odsto.
Razlog koji je navela kompanija: Vafl se više ne može ekonomično proizvoditi bez povećanja cene.
Šta u Srbiji možete da uradite?
Kako su ranije rekli za Telegraf Biznis iz Udruženja potrošača, ovo je još jedan trik kojim trgovci i proizvođači obmanjuju potrošače, jer mogu da budu dovedeni u zabludu. S druge strane, opravdanje da je sve redizajn pije vodu kako nam objašnjavaju, jer je gramaža jasno istaknuta.
Ovom triku u poslednje vreme pribegavaju mnogi proizvođači konditorskih proizvoda koji redizajniranjem pakovanja smanjuju gramažu proizvoda. Istini za volju umanje i cenu, ali minimalno, a kupac ni ne zna šta je u ambalaži dok je ne otvori, a tada je već kasno. Osim toga, nepotrebnim dodavanjem plastike gomila se plastična ambalaža što šteti životnoj okolini.
Zakon, međutim, kaže da kršenja zakona ovde nema, ali se trikovima obmanjuju potrošači. U standardnom pakovanju na koje su kupci navikli, proizvođači nude lakše proizvode i to po ceni istoj kao za "teži" proizvod.
Ovakvi potezi proizvođača nisu retkost i da se time koriste mnoge svetske kompanije u cilju podizanja profita. U svakom slučaju, potrošači mogu da kontaktiraju tržišnu inspekciju i obaveste je ukoliko smatraju da su obmanuti.
(Telegraf Biznis)