Mek tokom krize prodaje bolje nego ikad: Beleže rekord još od 1993, uprkos povećanju cena

Gigant brze hrane beleži godišnji porast od 13,8%

Foto: Shutterstock

Gigant brze hrane, Mekdonalds, u četvrtak je prijavio najveći godišnji porast prodaje u SAD još od 1993. godine. To je, dakle, rekord u skoro tri decenije.

Prodaja u američkim restoranima, otvorenim najmanje 13 meseci, porasla je za 13,8%. Samo u četvrtom kvartalu 2021. prodaja u SAD je skočila za 7,5%, delom zbog povećanja cena nekih proizvoda iz menija.

U oktobru prošle godine, izvršni direktor kompanije, Kris Kempčinski, rekao je da su cene iz jelovnika bile oko 6% više u 2021. u odnosu na 2020. godinu, što ipak nije odvratilo kupce.

Američki lanac brze hrane bio je primoran da podigne cene kako bi se uhvatio u koštac sa inflacijom i pokrio povećane troškove hrane i papira, rekao je finansijski direktor Kevin Ozan, tokom ovonedeljnog poziva analitičara, a prenosi CNN.

Napomenuo je da bi troškovi mogli nastaviti da rastu 2022. godine, jer se očekuje da će problemi u lancu snabdevanja, izazvani kovidom-19, i dalje postojati. Mekdonalds je takođe video značajan porast u svojoj digitalnoj prodaji: proizvodi kao što su Crispy Chicken Sandwich i McRib - takođe su bili posebno popularni.

Podsećamo, još jedan Mekov proizvod se prodaje "neočekivano dobro", prema ocenama, a to je burger na biljnoj bazi.

Pitali smo i čitaoce Telegraf Biznisa da li bi voleli da tako nešto probaju i kod nas, a odgovori su sledeći: 32,18% je reklo da ne bi probalo (već da jede samo burger s mesom), 60,92% bi dalo šansu McPlant-u, a 6,90% ispitanika smatra da ovaj proizvod treba da postoji kao opcija.

Kompanija je saopštila da je njena prodaja u 2021. "izvukla koristi od manjeg broja zatvaranja restorana i smanjenih vladinih ograničenja vezanih za kovid u poređenju sa prethodnom godinom". Prijavila je ukupno 6 milijardi dolara prihoda za prošlu godinu.

Međutim, taj rezultat nije ispunio očekivanja analitičara. Akcije lanca pale su za oko 2% nakon izveštaja o prodaji.

Video: Da li biste pojeli komad zlata? doručak košta 50 evra i hipsteri će odlepiti za njim

(Telegraf Biznis)