Milion evra za nagrade: Sezonci više nisu "žedni" posla kao pre, firme moraju dobro da se potrude
Nedostatak radnika postaje hroničan problem
Samo jednoj hrvatskoj firmi iz oblasti turizma i ugostiteljstva ove godine treba 1.000 sezonaca, a šta je sa ostalima? Pritom, radna snaga je deficitarna već duže vreme.
Našim komšijama, prema nekim procenama, ove godine treba oko sto hiljada radnika koji bi radili kratkotrajnije poslove. Kako smo ranije izveštavali, jedan od vodećih ljudi iz Hrvatskog udruženja poslodavaca kaže da ta zemlja "Srbima i građanima iz BiH više nije zanimljiva za sezonski posao".
Šta je taktika?
U susret letnjoj sezoni, svim zemljama - zavisnim od turizma - kreću pojačano da fale radnici ovih profila: kuvari, pica majstori, barmeni i konobari, recepcioneri, sobarice, ali i radnici hortikulturi i održavanju, kao i u poslastičarnicama kojih ne manjka na Jadranu.
Hotelski kompleksi objavljuju otvorene konkurse za zaposlenje, a neki nude beneficije kao što su praznične naknade (npr. Božić), regres, nagrade za zaposlene. Jedna kompanija planira da uloži čak 8 miliona kuna (oko milion evra) u nagrade za radnike.
Ono sa čime mogu biti saglasne maltene sve firme koje se bave turizmom i ugostiteljstvom jeste da nedostatak radnika postaje hroničan problem, pa je ideja da se radnicima aktuelne sezone ponude što bolji uslovi rada.
Između ostalog, u fokusu su povećanje materijalnih uslova, ali i dodatni (ne)materijalni benefiti, zatim ulaganja u edukacije i karijerni razvoj.
Mladi u Srbiji očekuju zaposlenje i dobru platu odmah po završetku školovanja, a nije mnogo drugačije ni u regionu. Zaposleni svih životnih dobi su, generalno, postali "zahtevniji".
S tim u vezi, ni "sezonski posao odavno više nije samo sezonski". Radnici žele stabilnost i sigurnost u izazovnim i kriznim vremenima. Podsećamo, našoj zemlji sve više fale zanatlije, a posebno vodoinstalateri, uopšteno majstori, i vozači.
(Telegraf Biznis)