Vaš sledeći prevoz na poziv mogao bi biti "party" autobus? Uber nudi nešto sasvim novo

"U vremenima neizvesnosti, investitori traže sigurnost... Moramo im pokazati novac", rekla je izvršna direktorka kompanije

Foto: Unsplash

Ljudi u Americi sada dvaput razmisle pre nego što otvore aplikaciju za tzv. deljenje vožnje, odnosno za Uber.

Obim vožnje u kompanijama kao što je Uber odvija se sporije nego što se očekivali, a i cene usluga su porasle zbog skoka cena goriva. Gorući problem je i manjak vozača. Podsećamo vas i da Srbiji fali 12.000 vozača, što govori o tome koliko je ovo zanimanje deficitarano svuda.

WSJ piše da, kada je reč o Uberu, "njihovi snovi o svetskoj dominaciji blede", dok investitori iščekuju krajnji rezultat prethodnih dešavanja u svetu. Rastuće cene Uberovih usluga, možda, "guraju" kupce ka nekim drugim rešenjima, kao što je gradski prevoz, tj. autobus.

Uber se nalazi u 72 zemlje, a više nije vezan samo za prevoz putnika, već i za isporuku hrane, alkohola, pelena i još mnogo toga. Poslednje što je Uber uvrstio u svoju poslovnu ponudu, jeste saradnja sa taksi vozilima u Njujorku.

Međutim, sada se govori o novoj opciji, a to je da ćete uskoro moći da pozovete svoj privatni autobus za zabavu? Ovaj vid usluge je predstavljen kao način da kompanija "agresivno" izgradi super aplikaciju: ako su investitori nekada želeli kvantitet, sada žele kvalitet.

- U vremenima neizvesnosti, investitori traže sigurnost... Moramo im pokazati novac - rekla je izvršna direktorka Ubera.

Ekonomija vožnje na poziv se promenila. Platforme kao što su Uber i Lyft godinama su rasle kroz subvencionisanje troškova vožnje, da bi osvojile tržišni udeo od drugih oblika prevoza, kao i jedni od drugih. Između 2016. i 2021. Uber je trošio u proseku 3 milijarde dolara godišnje.

Ali, s obzirom da su investitori sada fokusirani na držanje gotovine u džepu, a ne na njeno "rasipanje", velikodušne subvencije više nisu dobitna strategija.

Pandemija možda jenjava, podstičući veću potražnju turista i vraćanje na posao, ali će potrošači verovatno razmotriti jeftinije opcije usred rastućih cena drugih dobara i usluga.

Video: Ušli smo u superbrzi voz u Kini koji ide 306km na sat: Prelazi 1000km za 4 sata

(Telegraf Biznis)