GOstudy: Besplatno do znanja za posao iz snova
Vladimir Mladenov, suosnivač GOstudy platforme u razgovoru za Telegraf Biznis objašnjava kako su osmislili platformu za edukaciju u digitalnom marketingu
Digitalni marketing i uopšte digitalno preduzetništvo postali su veoma popularni danas, pa čak je i jedno od traženijih zanimanja u našoj zemlji, a i sve više je onih koji bi želeli da se dodatno edukuju u ovoj oblasti.
Takođe, dobar početak jeste što za ostvarivanje poslovnog uspeha na internetu ne treba da posedujete formalno obrazovanje, ali je važno da ste željni znanja i naoružani disciplinom.
Vladimir Mladenov, suosnivač GOstudy platforme u razgovoru za Telegraf Biznis objašnjava kako su osmislili platformu za edukaciju u digitalnom marketingu. Ogromna prednost jeste što je platforma besplatna. Dodatno, u okviru emisija na nacionalnom servisu gledaoci će imati priliku se upoznaju s radom platforme.
- Digitalno preduzetništvo je danas primamljivo kao oblast kojom mladi žele da se bave, koliko je važno da imaju besplatnu platformu poput vaše, za obuke te vrste? Šta mogu da dobiju?
- Pred svima nama je značajan zadatak. Da podignemo digitalno preduzetništvo, i uopšte preduzetništvo na značajno viši nivo.
Mi smo ozbiljno shvatili našu misiju, da ljudima u Srbiji damo besplatno znanje, pomognemo im da nauče osnove i pronađu prečice, razviju svoj biznis, kako bi u budućnosti naša privreda bila zasnovana na porodičnim firmama, malim i srednjim preduzećima.
Platforma je besplatna za sve polaznike. Zahvaljujući nesebičnoj pomoći Telekoma Srbija, NALED-a i programa Startech koji su podržali ideju. Najveći teret realizacije iznela je digitalna agencija GOviral koja je uz nas predavače osmislila kompletan koncept programa GOstudy.
- Ko su vaši kljenti, kome je platforma namenjena?
- Namenjena je svima koje zanima digitalno preduzetništvo. Ljudima koji žele da stvari uzmu u svoje ruke i da slede svoje snove. To je i za Milutina iz okoline Kruševca koji se bavi poljoprivredom, a ne zna kako da svoje proizvode predstavi potencijalnim kupcima i za Bojanu iz Beograda koja bi želela da se bavi web dizajnom, a ne zna kako da nađe svoje prve klijente i preko kojih kanala da to uradi.
Dakle, svi su pozvani i garantujem da će svi polaznici na platformi naći nešto korisno za njih.
- Da li je registracija jednostavna, šta je potrebno?
- Potrudili smo se da registracija bude jednostavna, kako bi što više ljudi moglo da koristi platformu. Potrebno je samo ostaviti ime, prezime i mejl adresu i na taj način jednostavno pristupiti svim modulima.
- Gde će moći da se prati serijal o digitalnom preduzentištvu?
- Preko platforme GOstudy polaznici će besplatno moći da prate 12 modula i 180 lekcija o digitalnom preduzetništvu. To je ukupno 15 sati materijala! Posebno sam ponosan što smo uspeli da ostvarimo saradnju sa RTS-om, na kome se emituje 20 kratkih emisija u okviru jutarnjeg programa.
RTS je važan jer su na taj način ljudi dobili priliku da uče o tome kako da inoviraju i podignu svoje preduzetničke kapacitete. Jedan od gorućih problema koje sam uočio kao konsultant za digitalnu transformacju, putujući Srbijom, je da postoji velika neravnomernost u korišćenju tehnologija i nivou digitalne pismenosti između Beograda, Novog Sada i drugih manjih sredina u Srbiji.
- Koji je preduslov da neko bude uspešan ako radi "na internetu"
- Postoji nekoliko preduslova: da se edukuje redovno, da poznaje savremene tehnologije, da je spreman na prilagođavanje i promene, ali najbitnije je da zna put kojim ide i da je spreman da uči iz grešaka i da nadograđuje uspehe koje ostvaruje na tom putu.
- Šta ste primetili, koja su najčešća pitanja? Da li je to klasično poput "kako da otvorim firmu", ili ima drugačijih?
- Kako da zaradim novac? Kako da napravim biznis na interetu? Kako da nađem posao? To su najčešća pitanja i potpuno je razumljivo što je tako. Ljudi s razlogom imaju velika očekivanja od interneta, jer je dokazano u praksi nebrojeno puta da dobra ideja i rad na internetu donose i dobru zaradu.
- Da li postoji poseban program za žene preduzetnice, s obzirom na to da je njima savet i podrška uvek u ova nezgodna vremena, naročito potreban?
- Žene preduzetnice su nam posebno važne i njih hoćemo posebno da ohrabrimo da zauzmu aktivniju ulogu na tržištu rada. Nastavićemo da ih podržavamo i u narednom periodu.
Uz mene je predavač na modulu i Irena Đorđević, koja dobro poznaje sve probleme sa kojima se preduzetnice susreću i kroz svoje module daje odgovore i rešenja na njih.
- Kako savetujte klijente, kako da pronađu dobrog radnika?
- Najbitniji je voljni momenat, želja da se radi i uči, posvećenost. U digitalnom svetu stvari se mogu mnogo lakše i brže naučiti nego ranije. Zatim je bitno da se zaposleni uklopi u kulturu koja se gaji unutar firme, da deli iste vrednosti sa njom. Samo tako će zajedno da napreduju.
- Kakav je vaš plan? Šta očekujete od serijala? I da li planirate još sličnih platformi?
- Naš plan je da pružimo ljudima ono što im je potrebno da se osmele na akciju, da probaju da pokrenu neki svoj biznis ili pronađu zanimanje koje ih ispunjava. Osluškujemo tržište, pričamo sa polaznicima, želimo da znamo koja ih pitanja muče i možemo li da im pomognemo i damo dodatnu vrednost.
Želimo da u budućnosti nadogradimo platformu i da proširimo teme koje smo načeli u postojećih 12 modula. Posao koji radimo je kontinuiran, te smo pokrenuli Fejsbuk grupu, kroz koju želimo da ponudimo i besplatna mentorstva za naše polaznike, ali i da im damo i platformu gde će moći da razmenjuju znanja, ideje i iskustva kako da budu bolji u tome što rade.
- Koji je vaš savet onima koji žele da budu preduzetnici?
- Preduzetništvo nije za svakog, ali je isto tako činjenica da mnogima fali samo malo hrabrosti da budu sjajni preduzetnici.
Upravo je hrabrost i posvećenost nešto što mislim da fali ljudima sa našeg podneblja, a hrabrost i samopouzdanje će proisteći iz znanja. Upravo tu vidimo vezu i zato mislimo da je znanje i edukacija ključna stvar koja pokreće preduzetništvo.
Nije smak sveta i da neka biznis ideja propadne. To su samo iskustva koja će vam kasnije mnogo značiti. Kada imate pravi stav i principe koje sledite, sigurno ćete biti uspešni.
- I da li važi mantra da kada ste preduzetnik radite non stop, ili zapravo možete sebi da organizujete vreme?
- Lepota preduzetništva je upravo u tome da sami možete da organizujete vreme. Kao preduzetnik mogu da potvrdim da imam vremena i za porodicu i za neka druga životna zadovoljstva. Sve je stvar dobre organizacije.
Da se razumemo, lepo je biti preduzetnik, ali i naporno. Nekada treba napraviti i taj ekstra korak. Ali osećaji kada napravite nešto svoje, vidite kako ljudi koriste vaš proizvod ili uslugu, ili zaradite prvi novac od vaše ideje su neprocenjivi.
(Telergaf Biznis)