Žene lideri rekordnim tempom napuštaju Silicijumsku dolinu: Znaju li nešto što drugi ne?
Suzan Vojcicki je nedavno napustila Gugl, posle 25 godina rada u toj kompaniji, a jedna je od najuticajnijih liderki u Silicijumskoj dolini
Ne ostaju bez posla samo obični radnici, već se dešavaju prekretnice i među liderima - tačnije među liderkama.
Doduše, kada je reč o "generalnom" osoblju, tu se dešavaju ili Velika ostavka ili "pljušte" otkazi, uz poneke primere tzv. Tihog odustajanja.
Kada je reč o vrhu neke kompanije, tu već dolazi do ličnih odluka. Naime, nedavno je osvanula vest da Suzan Vojcicki, jedna od najuticajnijih liderki u Silicijumskoj dolini sa stažom dugim 25 godina u Guglu, napušta poziciju šefice Jutjuba.
Prema pisanju Blumberga, njen slučaj je još jedan primer "uznemirujućeg" trenda u Silicijumskoj dolini, mada je Vojcicki rekla da odlazi iz privatnih razloga - pre svega, kako bi se više posvetila porodici i novim projektima.
"Žene visokog profila idu ka izlazu", dodaje Blumberg, navodeći još neke primere koji su usledili prošle nedelje, kada je glavna poslovna direktorka kompanije Meta, Marne Levin, dala ostavku nakon 12 godina rada.
Prošle godine, Šeril Sandberg je početkom juna napustila poziciju glavnog operativnog direktora kompanije Meta.
Naravno, moćne ženske figure ostaju u svetu tehnologije, ali se uglavnom nalaze na nižim pozicijama. Recimo, iako veoma uspešna - Liza Džekson je jedna od pet žena u Eplovom liderskom timu, u poređenju sa 13 muškaraca.
Svaka kompanija i svaka žena imaju svoje priče, ali nije tajna da je pandemija posebno teško pogodila žene. Prema nekim procenama, oko 2 miliona njih je napustilo ili izgubilo posao između februara 2020. i januara 2022. godine, dok je broj muškaraca u radnoj snazi ostao približno isti.
Žene lideri, takođe, menjaju poslove rekordnim tempom.
Konkretno Vojcicki je provela devet godina na čelu najpopularnije video i muzičke platforme, što je, piše Blumberg, "neverovatno dugo za bilo kog izvršnog direktora u Silicijumskoj dolini, posebno za neosnivača".
Uspela je da poveća prihod te kompanije na 29 milijardi dolara, dok je broj korisnika skočio na više od 2,5 milijardi. Pre toga, pomogla je u stvaranju i negovanju Guglovog sada dominantnog reklamnog biznisa. Iako je odlučila da napustio ovaj posao, rekla je da neće "potpuno nestati".
"Posvećena sam tome da nastavim da podržavam žene u tehnologiji u svom sledećem poglavlju", napisala je u e-poruci i dodala: "Posvećena sam mentorstvu žena i ulaganju u kompanije koje osnivaju i vode žene".
(Telegraf Biznis)