Bar-kodu su dani odbrojani i u nemačkim marketima: Ovako ćete ubuduće kupovati
Aldi već koristi QR kodove uz bar-kodove na mesnim proizvodima, što kupcima omogućava da dobiju informacije o poreklu mesa
Ovih dana se naširoko priča o bar-kodu, najkorišćenijem "alatu" za označavanje proizvoda širom sveta, koji je zaživeo negde sredinom 1974. godine.
Ipak, rođendan bar-koda slavi se 3. aprila 1973. godine, jer je tada izašla IBM verzija napravljena od strane Džordža Laurera, i ta verzija je ispunjavala modernije standarde, u odnosu na ranije.
Dakle, u 2023. bar-kod je proslavio jubilej, a istovremeno - izgleda da odlazi u istoriju.
Kako je i Telegraf Biznis pisao prošlog meseca, stiže nam novi, 2D bar-kod, putem kojeg ubuduće - skeniranjem - nećemo videti samo cenu proizvoda, već i sve ostale informacije.
Plan je da se do 2027. godine prihvataju samo novi bar-kodovi, a Puma je prva kompanija u SAD koja će ga primenjivati.
Ipak, ove promene neće biti uvedene samo u dalekoj Americi, već i bliže nama. Tačnije, Nemačka je možda prva evropska država čiji će supermarketi uvesti 2D bar-kod.
Naime, radnje koje prodaju mešovitu robu suočavaju se sa velikim promenama, i one će se odnositi na sve kupce supermarketa i diskonta.
Do sada su, kao što znamo, kasiri koristili bar-kod za skeniranje proizvoda, ali 2D bar-kod bi, zapravo, mogao doneti mnogo više benefita samim kupcima. Isto tako, mnogi su već upoznati sa QR kodom, poznatim i kao 2D kod.
Postoje čak i aplikacije za pametne telefone koje mogu čitati kodove i otkrivati informacije ili otvarati linkove, prenosi Fenix. Trebalo bi da bude moguće postaviti i različite jezike sa QR kodovima: informacije sadržane u kodu prikazuju se na jeziku postavljenom na pametnom telefonu.
Diskont Aldi već koristi QR kodove uz bar-kodove na mesnim proizvodima, što kupcima omogućava da dobiju informacije o poreklu mesa, a Fenix dalje pominje i lance Lidl i Kaufland, kao mesta koja bi se mogla prikloniti ovom "trendu".
(Telegraf Biznis)