• 0

Vreme čitanja: oko 2 min.

Stiže nam novi, 2D bar-kod: Skeniranjem više nećemo videti samo cenu, nego sve o proizodu

Vreme čitanja: oko 2 min.

Plan je da se do 2027. godine prihvataju samo novi bar-kodovi

  • 0
Barkod Foto: Pixabay

Poznati bar-kod, niz linija i brojeva koji krasi svaki proizvod već pola veka, uskoro će biti zamenjen nešto "mišićavijim" naslednikom koji sadrži znatno iše informacija o proizvodu.

Novi "2D" bar-kod otključaće široku lepezu potencijalnih novih informacija važnih za potrošače, a uvešće i revoluciju u pravljenju inventara, što je važno za prodavce.

Skeniranjem ovog bar-koda moći ćemo da dobijemo informaciju gde je neki proizvod uzgajan, u kojoj fabrici je nešto sašiveno, uputstv za korišćenje, kao i prakse održivg razvoja koje kompanija koja ga je napravila koristi, ili ne u svom poslovanju.

Tehnologija će na ovaj način da nam poboljša bezbednost proizvoda, da nam pruži veću transparentnost po pitanju negovog porekla i da nam olakša živote dajući nam korisne sugestije vezane za korišćenje određenog proizvoda.

Prodavnice će moći da reaguju istog trenutka na povlačenje proizvoda i da ga sklone sa rafova, a lakše će moći i da označe namirnice kojima ističe rok trajanja, a potrošči će dobili jednim klikom informacije o namirnici, recepte u kojima može da se iskoristi, kao i informacije kako proizvod reiklirati.

Kao do projekta "Svitanje 2027", maloprodaja prelazi sa tradicionalnog bar-koda sa 12 cifara raspoređenih u pravougaonik sa linijama na dvodimenzionalnu verziju. Plan je da se do 2027. godine prihvataju samo novi bar-kodovi.

Proizvodi će i dalje da se skeniraju na kasi, kao i do sada, ali će skeniranje da otvori mnogo više mogućnosti, poput lojalti bodova, igara i kupona sa popustima.

Puma je prva kompanija koja će koristiti ovakav bar-kod u svojim prodavnicama u SAD, piše portal Axios. Kod na njemu će voditi potrošače do informacija o održivom razvoju, kao i o materijalima od kojih se prave patike. Slični bar-kodovi već se koriste u Australji i na Novom Zelandu kao dokumenti u kojima se nalaze informacije o svežini mesa i proizvoda od mesa.

Vrlo brzo možemo da očekujemo da ih vidimo uz tradicionalne bar-kodove stvorene krajem sedamdesetih godina prošlog veka, dok ih jednog dana u bliskoj budućnosti potpuno ne zamene.

(Telegraf Biznis)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf Biznis zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Eur: <% exchange.eur %>
  • Usd: <% exchange.usd %>