Restorani sve više biraju ovakvu radnu snagu: Kako biste reagovali da vas usluži "Kikiriki"?

Vreme čitanja: oko 1 min.

Podaci Nacionalnog udruženja restorana pokazuju da 62 odsto restorana govori da nemaju dovoljno radnika

Foto: Tanjug/AP

Restorani širom Amerike imaju poteškoća da pronađu dovoljno ljudi kako bi popunili otvorena radna mesta, te su neki počeli da razmišljaju "van okvira" kako bi omogućili da se poslovanje nastavi bez problema prenosi Fox Business.

Robot konobar "Kikiriki" radi u suši restoranu "Hana" u Vašingtonu od prošle godine. Kako navode iz ovog lokala, robot im je bio od velike pomoći s obzirom da je veoma teško pronaći radnike.

- Primetila sam da nove generacije ne žele da rade teške poslove - rekla je vlasnica restorana Sara Li.

Podaci Nacionalnog udruženja restorana pokazuju da 62 odsto restorana govori da nemaju dovoljno radnika.

- Veoma je teško za restorane da zaposle dobru pomoć. Tako da je to problem - priča Fil Zeng ispred kompanije "Richtech Robotics".

Zeng radi sa restoranima koji se bore sa nedostatkom radne snage, kako bi im pomogao da pronađu pravog robotskog konobara.

- Restorani i dalje moraju da imaju zaposlene. Treba da uslužuju svoje goste, tako da traže bilo kakvo rešenje - dodaje.

Na primer, robot "Kikiriki" je zadužen za donošenje vode i tanjira gostima, ali nije baš u mogućnosti da radi sav posao koji može konobar.

- Mislim da ovakav robot i dalje ne može da zameni ljudsku radnu snagu - kaže Zeng.

Ali dok "Kikiriki" radi osnovne zadatke, zaposleni mogu da se fokusiraju na važnije i budu rasterećniji.

Naime, mogu da urade više stvari bez da jure oko pet-šest stolova odjednom.

- Jednostavno mogu da se posvete svakom gostu pojedinačno - priča vlasnica restorana.

Čak i sa automatizovanim kelnerima, Nacionalna asocijacija restorana prijavljuje da je industrija uslužnih delatnosti imala pad od oko 400.000 zaposlenih na kraju prošle godine u poređenju sa podacima pre pandemije.

(Telegraf Biznis)