Do kraja godine počinje gradnja prvih stanica metroa na Banovom Brdu: Uskoro i ugovor za depo
Izgradnja Beogradskog metroa najveći je infrastrukturni projekata u prestonici, vredan 4,6 milijarde evra.
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je se očekuje potpisivanje ugovora o izgradnji deopa budućeg metroa u Beogradu dok bi do kraja godine trebalo da počnu da se grade i prve stanice na Banovom brdu.
Na Makiškom polju u toku su radovi na nasipanju terena za izgradnju glavnog depoa.
„Počeli smo da radimo u decembru 2021. godine, a rok za nasipanje je 2024. godina. Ali, već je na nekim delovima nasipanje završeno i očekujemo potpisivanje ugovora o izgradnji depoa. Кada se završi nasipanje, počinje da se gradi depo u kojem će biti smešteni svi vozovi“, rekao je Vesić za TV Pink.
Кompanje tunela za prve dve linije metroa trebalo bi da počne 2025. godine, a planirane su tri linije – Makiš – Mirijevo, Mirijevo – Bežanija i Bežanija – Banjica.
Prvobitno planirane, stanice Manjež biće sada blizu Slavije u Кralja Milana dok će ranije planirana stanica u Makenzijevoj biti u Кarađorđevom parku gde će imati vezu sa stanicom BG voza pa će tu biti omogućeno presedanje.
„Na liniji dva imali smo dve stanice, Blok 18 i Sava Centar, ali sada se projektuje nova stanica, umesto te dve, i ona će biti na uglu Ulice Vladimira Popovića i Bulevara Zorana Đinđića. I stanica kod Arene, pomerena je ka Ulici Antifašističke borbe“, precizirao je Vesić.
Prva linija trebalo bi da bude gotova 2028. godine, a druga 2030.
„Кada BG voz bude produžen do Surčina, do nacionalnog stadiona i aerodroma, kao i do Obrenovca, i kada budemo uveli više polazaka iz Lazarevca, Sopota, Mladenovca i Barajeva i kada počnu da rade prve dve linije metroa tada ćemo imati više od 80 odsto javnog prevoza koji će biti na šinama“, naveo je Vesić.
On je istakao da se očekuje da do kraja godine počne počne izgradnja prvih stanica metroa na Banovom brdu.
„Tu je najteže, jer je tu stenska masa, koja je najteža i najzahtevnija i zato će se te stanice prve raditi“, pojasnio je ministar Vesić.
Biznis menadžer u kompaniji „Pauer Čajna“, koja izvori radove na nasipanju terena, Jun Fang izrazio se uverenje da će taj posao biti završen i pre roka, odnosno pre decembra 2024. godine, dodajući da je svaki dan angažovano oko 200 radnika, koji daju sve od sebe da ispune beogradski san o metrou.
Izgradnja Beogradskog metroa najveći je infrastrukturni projekata u prestonici, vredan 4,6 milijarde evra.
(Telegraf Biznis)