Proizvođač čuvenog keksa ne odustaje od ruskog tržišta uprkos kritikama: Poslovanje im nikad nije bilo bolje?
Kompanija ima tri fabrike u Rusiji i nastavila je da prodaje svoje proizvode
Proizvođač kolačića Oreo i čokolade Milka, Mondelez, uspostavlja novo rukovodstvo u svom profitabilnom ruskom poslovanju, saznaje Rojters na osnovu dva interna memoranduma kompanije u koja je agencija imala uvid. Posle meseci bojkota i pritiska akcionara i aktivista da napuste Rusiju, Mondelez sa sedištem u Čikagu, prestao je da se oglašava u zemlji, ali nije uspeo u potpunosti da napusti Rusiju.
U jednom od internih memoranduma, evropski predsednik Vins Gruber obavestio je osoblje da je imenovao novog generalnog direktora koji će voditi poslovanje u Rusiji, što je Gruber opisao kao „samostalnu organizaciju“. Aranžman možda neće umiriti kritičare Mondeleza.
Kompanija ima tri fabrike u Rusiji i nastavila je da prodaje svoje proizvode, uključujući i Milka čokoladu, uprkos pritiscima investitora i bojkotima koji pozivaju na odlazak.
- U zakonu koristimo izraz 'razlikovanje bez razlike'. Ovo je pokušaj zaobilaznog rešenja, koje nema mnogo smisla - rekla je Nell Minov, stručnjak za korporativno upravljanje i potpredsednik ValueEdge Advisors-a.
- Postoje određene vrste poslovnih veza u kojima vidite opravdanje, ako se radi o zdravlju, hitno potrebnim zalihama. Ovo su kolačići i zaista nema izgovora.
Odgovarajući na Rojtersova pitanja, Mondelez je u petak rekao da su "proizvodi koji se prodaju u Rusiji sada proizvode i distribuiraju lokalno, bez uvoza gotovih proizvoda iz Evrope u Rusiju ili izvoz iz Rusije u Evropu".
McDonald's, Starbucks i mnogi drugi globalni brendovi napustili su Rusiju nakon situacije i Ukrajini.
Mondelez rivali, uključujući proizvođača Maggi Nestle, nastavljaju da rade u Rusiji jer hrana ne potpada pod nikakve međunarodne sankcije.
Kompanija je u svom godišnjem izveštaju objavljenom u februaru navela da situacija u Ukrajini predstavlja rizik za njeno poslovanje i da može dovesti do gubitka života i fizičkog oštećenja i uništenja njene imovine.
U prošlogodišnjem saopštenju kompanije, Mondelez je rekao da njeno poslovanje u Rusiji obezbeđuje „proizvode na polici koji su svakodnevne namirnice za obične ljude“ i da bi obustavljanje operacija „značilo prekid snabdevanja hranom za mnoge porodice koje nemaju pravo glasa u trenutnoj situaciji".
Izvršni direktor Mondeleza, Gruber, rekao je osoblju u jednom dopisu od 31. januara da će kompanija reorganizovati evropski region u 14 "komercijalnih jedinica" sa odgovornošću za manje oblasti i pojedinačne zemlje.
U posebnom dopisu od 13. februara, Gruber je je obavestio osoblje da će Aleksej Blinov postati novi generalni direktor za rusko tržište.
Evropa, u kojoj je Mondelezova čokolada Milka i Cadburi popularna, najveće je tržište kompanije po prodaji, ali je bila u sukobu sa tamošnjim prodavcima zbog povećanja cena.
Nakon ruske invazije na Ukrajinu, Mondelez je rekao da smanjuje svoje poslovanje u Rusiji i fokusira se na „osnovne ponude“, ali je kompanija i dalje bila suočena sa unutrašnjim pritiskom zaposlenih da odu.
Korporativni bojkot Mondeleza izbio je u nordijskim zemljama prošle godine, nakon što je ukrajinska agencija proglasila kompaniju „međunarodnim sponzorom rata".
Mondelez je prošlog juna rekao da će svoje ruske operacije učiniti ,,samostalnim, sa samoodrživim lancem snabdevanja pre kraja godine", ali nije pružio dodatne detalje.
Poslovanje kompanije u Rusiji je profitabilnije više nego ikad.
Pre rata, rukovodioci Mondeleza u Moskvi su takođe upravljali operacijama u Ukrajini, rekao je izvor upoznat sa strukturom. Njeno poslovanje u Ukrajini uklonjeno je iz nadzora Moskve nakon ruske invazije na Ukrajinu u februaru 2022, dodaje se.
(Telegraf Biznis)