Vile na moru stoje prazne: Izgleda da nije dovoljno imati bazen ako vam fali talenat za marketing
"Hrvatska ima najnepovoljniji odnos hotelskih soba i privatnog smeštaja među mediteranskim destinacijama"
Bližimo se vrhuncu letnje sezone 2024. godine, a hrvatski turizam suočava se sa izazovima zbog neusklađenosti ponude i potražnje u sektoru smeštaja. Zoran Pejović, glavni izvršni direktor za transformaciju poslovanja u Lošinj Hotels & Villas, istakao je na LinkedInu da Hrvatska ima najnepovoljniji odnos hotelskih soba i privatnog smeštaja među mediteranskim destinacijama.
Pejović zagovara potrebu za, kako piše, zdravom ravnotežom između luksuznih hotela, hotela srednje klase te privatnog smeštaja, od apartmana do vila s privatnim bazenima. Trenutno ta ravnoteža u Hrvatskoj ne postoji.
- Kako u Hrvatskoj nema ni jednog globalnog luksuznog brenda, nemamo doseg koji ti brendovi sami sebi pružaju - naglašava Pejović.
- Prošla je godina bila mali znak upozorenja, ali uspeli smo. Čini se da je ove godine druga priča. Upravo sam sada, 21. jula, pogledao dostupnost vila i kuća sa bazenima na Airbnbu, za 6 gostiju i više. Pogledao sam rezultate dostupnosti i za nedelju od 27. jula do 3. avgusta, od subote do subote, i oni su više nego zabrinjavajući - kaže.
Samo u Istri ima 467 kuća koje odgovaraju ovoj pretrazi, na Kvarneru 387, a u Dalmaciji 405 kuća. To je 1.259 kuća i vila s bazenima, sa gotovo 5.000 slobodnih soba. Da je reč o 25 hotela sa po 200 soba, to bi jedno od najvećih hrvatskih hotelskih preduzeća učinilo potpuno praznim u vrhuncu sezone, prenosti Poslovni Dnevnik
Međutim, da se radi o hotelima, tamo bi bilo barem 25 menadžera prodaje i marketinga sa nekim alatima i znanjem na raspolaganju. Privatnim iznajmljivačima preostaje spuštanje cena na Airbnbu, moljenje banaka da im produže kredite i nada da će se dogoditi neki novi globalni poremećaj koji bi doneo posao na našu obalu. Nije neka strategija - napisao je Pejović na LinkedIn-u.
(Telegraf Biznis)