Da li je Wizz Air pretplata za "neograničeno letenje" previše dobra da bi bila istinita?
Zašto nekima ovakav koncept ne uliva poverenje?
Wizz Air pre par dana predstavio je novu pretplatu, nazvanu "All you can fly", a o čemu je pisao i naš portal Aero. Podsetimo, na raspolaganju je bilo 10.0000 propusnica po ceni od 500 evra, a obuhvatao je neograničen broj letova tokom godinu dana. Pišemo u prošlom licu jer za svega par dana, propusnice su prodate!
Ipak, zašto nekima ovakav koncept ne uliva poverenje?
Wizz tvrdi da će nova članarina, koja stupa na snagu od septembra, omogućiti čestim putnicima da "uštede novac, češće posećuju prijatelje i porodicu i spontano obilaze destinacije van uobičajenih ruta". Međutim, drugi su kritikovali uslugu avio-kompanije i prisetili se svojih iskustava sa kašnjenjima, dok su postavili pitanja o uslovima šeme.
Kaže da je u većini tržišta rasprodata u roku od 24 sata, ali su neki kupci ukazali na ono što opisuju kao "caku". Oni koji se prijave mogu da rezervišu letove samo do tri dana pre polaska i za svaku rezervaciju putnici će morati da plate taksu od 9,99 evra. U tarifu nije uključen kabinski prtljag ili čekirani prtljag - putnik može da ponese samo jednu ličnu stvar poput ranca.
Wizz, koji leti u 53 zemlje, prevezao je 62 miliona putnika u godini do kraja marta.
Rori Boland, urednik Which? Travel-a, savetuje putnicima da pogledaju "iza privlačne cene da bi utvrdili da li je ovo stvarno dobra ponuda za njih".
Kada se dodaju naknade za rezervaciju, izbor sedišta i troškovi prtljaga, putnici će videti da troškovi rastu, kaže on - posebno ako je potrebno više kratkoročnih putovanja da bi se isplatila početna cena pretplate.
"Takođe je ironija videti avio-kompaniju koja tvrdi da je najekološkija u Evropi kako podstiče potrošače da koriste neograničene letove", dodaje on.
Mađarska avio-kompanija je prošla kroz niz poteškoća prošle godine, koje bi mogla da pokuša da prevaziđe novom šemom.
U junu, avio-kompanija je proglašena najgorom za kašnjenja letova u Velikoj Britaniji treću godinu zaredom, prema analizi zvaničnih podataka agencije PA.
I u januaru je morala da plati dodatnih 1,2 miliona £ putnicima u obliku kompenzacije, nakon što je regulator za industriju intervenisao zbog načina na koji je obradila prekid letova.
Wizz Air ističe da je radila na poboljšanjima, kao što je ulaganje dodatnih 90 miliona £ u svoje operacije i korisnički servis prošle godine. Takođe kaže da je 1,8% njenih letova u Velikoj Britaniji bilo kašnjenje duže od tri sata u prvoj polovini ove godine - što je smanjenje od 50% u odnosu na prošlu godinu.
Tali Delemere, 34, je uzbuđena zbog šeme i već se prijavila. Živi blizu aerodroma Luton i voli što može da putuje kad god želi.
- Mnogo putujem u svakom slučaju, između osam i dvanaest puta godišnje i većinom putujem sa ručnim prtljagom - kaže ona za BBC.
- Wizz Air ne smatram boljim ili lošijim u smislu usluge u odnosu na druge low-cost prevoznike, a njihovi avioni su mnogo lepši i udobniji od Ryanair-ovih.
Ali drugi nisu uvereni.
- Možete se pretplatiti na ovu šemu, ali možda nikada nećete poleteti - kaže Džejms Glenton, 36, iz York-a, koji se još uvek nada kompenzaciji za otkazan Wizz Air let nakon godinu dana.
U julu 2023. godine, Wizz je otkazao let gospodina Glentona sa aerodroma Leeds Bradford do Vroclava u Poljskoj i prebukirao ga na let iz Londona Luton sledećeg dana, kaže on.
To je značilo da je izgubio dva dana svog odmora, parking koji je rezervisao, novac potrošen za hotel, i troškove goriva za put do Lutona i nazad, dodaje on.
Prema gospodinu Glentonu, Wizz je okrivio ograničenja kontrole letenja za otkazivanje pa mu neće refundirati novac. Ali tvrdi da aerodrom to negira i kaže da je avio-kompanija direktno otkazala let.
- Ne nadam se povratu novca, neću dobiti ništa od njih - kaže on.
- Ljut sam, nikada više ne bih letio sa Wizz Air-om - poručio je.
(Telegraf Biznis)