BMW zabeležio pad profita od 37 procenata: Konkurencija u jednakom problemu
Gigant nemačke automobilske industrije BMW zabeležio je pad profita u fiskalnoj 2024 godini. Pored slabljenja prodaje u Kini, bavarska kompanija imala je i problema sa kočnicama kupljenim od dobavljača Continental.
Nakon poreza, kompanija je zaradila 7,7 milijardi evra. To zvuči mnogo, ali je 37 procenata manje nego prethodne godine i već drugi veliki pad zaredom.
Ipak, za tekuću godinu BMW očekuje rast potražnje. Uprkos "izazovnoj" situaciji i nedavnim povećanjima tarifa od strane SAD-a, očekuje se da će predporezni profit ponovo biti na otprilike istom nivou kao u 2024. godini. Kompanija nije dala prognozu za profit nakon poreza.
BMW nije jedini u svom padu profita. I druga dva velika nemačka automobilska koncerna, Folksvagen i Mercedes-Benz, prijavile su slične padove. Profit VW-a pao je za 31 procenat na 12,4 milijarde evra, dok je profit Mercedesa pao za 28 procenata na 10,4 milijarde evra. I oni se žale, između ostalog, zbog teških uslova u Kini.
Da li su legendarni nemački proizvođači automobila zaista u dubokoj krizi? Zavisi od toga iz kog ugla gledate: novac ili budućnost.
Da bi se pravilno procenila finansijska situacija, vredi proširiti pogled. Ne treba upoređivati samo trenutne rezultate sa poslednjih nekoliko godina, kaže stručnjak za industriju Frank Švope, koji predaje automobilsku ekonomiju na Visokoj školi za mala i srednja preduzeća u Kelnu i Hanoveru.
- Trenutno vidimo normalizaciju nakon posebne situacije sa dosad neviđenim profitima. Nakon prve krize zbog korone 2020. godine, u narednim godinama – posebno zbog nestašice čipova i vozila – gotovo nije bilo popuštanja i došlo je do pomaka ka skupljim modelima. To je proizvođačima poput VW-a, Mercedesa i BMW-a donelo izuzetno visoke marže koje inače nije moguće postići - objašnjava, prenosi oe24.
(Telegraf Biznis)