Rekord u aprilu! Prodato 1,5 miliona električnih vozila, Evropa i Kina vode globalni rast dok SAD zaostaje

V. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock.com

Globalna prodaja električnih vozila i plag-in hibrida skočila je u aprilu za 29 procenata na godišnjem nivou, uz stabilan rast u Kini i Evropi uprkos trgovinskim poremećajima, dok je u Severnoj Americi zabeležen prvi pad prodaje od septembra prošle godine, pokazuju podaci istraživačke kompanije Rho Motion.

Globalna prodaja električnih vozila na baterije i plag-in hibrida porasla je u aprilu na 1,5 miliona vozila, navodi Rho Motion.

U odnosu na prethodni mesec, u aprilu je globalna prodaja električnih automobila pala za 12 procenata, dok je u periodu od januara do aprila bila veća za 29 procenata u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Foto: Schutterstock

U Kini je prodaja u aprilu skočila za 32 procenta u odnosu na isti mesec prošle godine, na 900 hiljada vozila. Potražnju kineskih građana podstakao je i državni program subvencionisanja zamene starijih automobila novim električnim modelima, navodi Rho Motion.

Evropa je zabeležila 35 procenata više registracija nego u prošlogodišnjem aprilu, a prodato je 300 hiljada automobila. S druge strane, u Severnoj Americi prodaja je pala za 5,6 procenata, na 100 hiljada automobila.

U ostatku sveta prodaja je u aprilu porasla za 50 procenata.

- Broj plag-in hibrida gotovo je udvostručen u tekućoj godini u ostatku sveta, ali glavni razlog tome je izvoz iz Kine -  izjavio je Čarls Lester iz Rho Motion.

Tradicionalne auto-kompanije koje nastoje da povećaju prodaju ekološki prihvatljivijih modela kako bi postigle ciljeve EU za smanjenje emisije ugljen-dioksida, prodale su u Evropi više električnih automobila od američkog Tesle.

Teslin udeo na tržištu smanjio se i u aprilu uoči obnove popularnog Modela Y, izjavio je Lester.

Proizvođači električnih vozila sa sedištem u Kini nastavili su da povećavaju domaću prodaju električnih vozila na baterije, a u inostranstvu su odgovorili na sve veću potražnju za plug-in hibridima, dodao je.

Foto: Shutterstock.com

Svetski proizvođači automobila suočavaju se sa carinama od 25 procenata na uvoz u Sjedinjene Američke Države, koje zauzimaju drugo mesto na listi najvećih svetskih automobilskih tržišta, zbog čega su mnoge automobilske kompanije povukle svoje prognoze za 2025. godinu.

Stav američkog predsednika Donalda Trampa prema emisijskim normama i neizvesnost trgovinskih politika takođe su ograničili rast prodaje električnih vozila u SAD.

Nedavni američki trgovinski dogovori sa Velikom Britanijom i Kinom vrlo malo utiču na prodaju električnih vozila, ali su pozitivan znak za automobilski sektor uoči potencijalnih američkih pregovora sa Korejom, Japanom i EU, izjavio je Lester.

Vlade širom sveta donose politike kojima podstiču prelazak na električna vozila, dok trgovinske napetosti i usporavanje automobilskog tržišta možda vode ka zatvaranju fabrika i gašenju radnih mesta.

Kina će program subvencija za zamenu starijih automobila električnim modelima sprovoditi i u 2025. u okviru šireg programa kojim građane podstiče na zamenu starijih proizvoda efikasnijim modelima kako bi pokušala da izbegne usporavanje u prodaji električnih vozila, podstičući pritom ekonomski rast, piše Poslovni.

(Telegraf Biznis)