Šta se krije iza rešavanja 35.000 radnika u Folksvagenu? Nisu dobili otkaz, to je model koji će mnogi USVOJITI

D. K.
Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Nemačka automobilska industrija, nekada simbol tehnološke moći i privredne stabilnosti, suočava se sa najdubljom krizom u svojoj savremenoj istoriji. Ono što je ranije izgledalo kao privremeni izazov, sada poprima obrise dugoročne strukturne transformacije, koja pogađa ne samo velike brendove poput Volkswagena, BMW-a i Mercedesa, već i čitav lanac dobavljača koji je decenijama bio temelj nemačkog industrijskog modela, navodi se u nemačkim medijima.

Volkswagen gasi četvrtinu radnih mesta u Nemačkoj

Najveći evropski proizvođač automobila – Volkswagen – planira da do 2030. godine izbriše čak 35.000 radnih mesta, što je skoro četvrtina od ukupno 130.000 zaposlenih u Nemačkoj. Do sada je, prema rečima šefa ljudskih resursa Gunnara Kiliana, već dogovoreno oko 20.000 odlazaka iz kompanije, što znači da je više od polovine plana već realizovano.

Foto: Tanjug/AP

Smanjenje se neće sprovoditi otkazima iz poslovnih razloga, već kroz prevremena penzionisanja i otpremnine, kao deo dogovora sa sindikatima. U fokusu je dogovor pod nazivom „Budućnost Volkswagena“, koji je postignut krajem 2024. godine, a prve mere već su na snazi u šest nemačkih VW fabrika.

Transformacija uz štednju i rezanje troškova

Cilj ovih mera je, prema finansijskom direktoru Davidu Powellu, da VW postane konkurentniji i održiv do 2029. godine. Fabrika u Wolfsburgu, kao simbol moći kompanije, već beleži napredak u smanjenju troškova, ali put do potpune stabilnosti još nije završen.

"Ubrzavamo našu transformaciju", poručuje Kilian, naglašavajući da će i dalje biti potrebna dalja optimizacija poslovanja i troškova.

Zemlja šampiona u auto-industriji gubi korak?

Nemačka, čija je auto-industrija činila više od 5% BDP-a i zapošljavala više od 800.000 ljudi, sada se suočava sa velikim izazovima zbog prelaska na električna vozila, rastuće konkurencije iz Kine i globalnog usporavanja potražnje.

Iako je BMW najavio da do 2030. neće biti otkaza iz poslovnih razloga, i ta kompanija uvodi mere štednje – uključujući ukidanje bonusa, dok drugi giganti poput Boscha i ZF-a planiraju ukidanje hiljada radnih mesta u narednim godinama.

Nemačka industrijska snaga pred novim izazovima

Volkswagenovo gašenje 35.000 radnih mesta ne treba posmatrati izolovano – to je deo šire slike restrukturisanja jedne od najvažnijih industrija Evrope. U borbi za budućnost, nemački giganti moraju da pronađu balans između štednje, inovacija i očuvanja radne snage.

Ukoliko taj balans ne uspeju da uspostave, ne samo radnici, već i cela nemačka ekonomija mogla bi da plati visoku cenu.

(Telegraf Biznis)