Gužva na aerodromu u Lađevcima, počeli letovi za Tivat: Za sat vremena na moru, a nekada se vozilo celu noć
Od jutros je živo i užurbano na aerodromu Morava u Lađevcima, odakle je jutros krenula avionska linija ka Tivtu, na radost brojnih putnika koji su već unapred kupili karte i rezervisali svoja mesta. Blizina ove vazdušne luke gradovima u centralnoj i zapadnoj Srbiji, čini aerodrom Morava sve popularnijim.
"Ovo je sjajno, odavde smo putovali i prošle godine na more. Ranije smo do Crnogorskog primorja putovali ili kolima, ili autobusom, sada nam je najlakše avionom. Mi smo iz Kragujevca i ovo nam zaista mnogo znači, parkirali smo svoj auto ispred aerodroma, sedamo u avion i za manje od sat vremena smo na moru", kaže za RINU jedan od putnika Jovan Matović.
Jedna od najvećih prednosti Aerodroma Morava jeste činjenica da je parking besplatan, putnici ne plaćaju nikakvu naknadu za ostavljanje vozila, što je velika ušteda. Osim toga, procedura prolaska kroz aerodrom je znatno brža nego na većim aerodromima jer se check-in i sve kontrole obavljaju veoma efikasno, što putnicima štedi i vreme i živce. To su upravo benefiti manjih aerodroma koje korisnici sve više prepoznaju i cene.
"Letnje destinacije su svakako najtraženije linije za Tivat i Solun su ubedljivo najbolje popunjene. Putnici najviše putuju u letnjim mesecima, što se vidi i ovde. Što se tiče cena karata, najpovoljnije ih je kupovati direktno preko sajta Air Srbije, cene u jednom pravcu kreću se od oko 7.500 dinara, ali one rastu što se vreme leta približava, pa je bolje kupovati ih unapred. Let za Istanbul je redovan tokom cele godine. Ove godine beležimo povećanje popunjenosti i na toj liniji u odnosu na prethodnu godinu. Naravno, interesovanje varira u zavisnosti od perioda, ali je u proseku vrlo dobro. Taj let koriste i naši građani i veliki broj stranaca, pa je linija raznovrsna i po strukturi putnika", rekao je Dragan Bugarinović, direktor Aerodroma Morava.
Aerodrom Morava u Lađevcima počeo je sa radom na Vidovdan 2019. godine, a prva komercijalna linija bila je za Beč. Potom je usledila pandemija korona virusa, koja je donela brojne izazove u poslovanju, a koji su sada uspešno prevaziđeni.
"Kao što možemo da vidimo, krenula je letnja sezona na Aerodromu Morava. Pored redovne destinacije za Istanbul, tokom leta sa Aerodroma Morava moguće je leteti i do Tivta i Soluna, i to dva puta nedeljno. Linije su popunjene, što nas veoma raduje, potrebe postoje, putnika ima, a sve letove prevozi naša nacionalna aviokompanija. Pozivamo sve koji tradicionalno letuju na moru, a dolaze sa ovog područja, da iskoriste mogućnost koju pruža Aerodrom Morava, do letnjih destinacija mogu stići za 30 do 40 minuta", kazao je za RINU Mihailo Zdravković direktor Aerodroma Srbije.
Do sada je Aerodrom Morava opslužio preko 50.000 putnika, a u maju i aprilu ove godine beleži se rast od više od 30 odsto u odnosu na isti period prošle godine, što jasno pokazuje da postoji ozbiljan potencijal.
U planu je proširavanje platforme za parkiranje većeg broja aviona na aerodromu Morava, vatrogasne garaže, kao i parkinga za putnička vozila. Za ove projekte trenutno se završava projektno-tehnička dokumentacija.
Krenuli smo i sa izradom prostornog plana posebne namene za izgradnju kargo i logističkog centra, ali je došlo do tehničkog zastoja zbog izgradnje autoputa. Međutim, nismo odustali od tog projekta sada kada je autoput završen, zajedno sa Ministarstvom građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture radimo na završetku prostornog plana, koji će omogućiti dalji razvoj aerodroma, istakao je Zdravković.
On dodaje da je jedan od ključnih problema sa kojima se suočavaju u razvoju Aerodroma Morava jeste nepostojanje snabdevača aviogorivom, što trenutno predstavlja ograničenje.
" Verujemo, međutim, da ćemo izgradnjom potrebne infrastrukture i kreiranjem te usluge dodatno osnažiti kapacitete. Aerodrom već sada ima strateški značaj, posebno otvaranjem petlje u Adranima, koja će privući nove korisnike, one koji do sada nisu razmišljali o letenju sa ovog aerodroma, već su išli preko Niša ili Beograda, istakao je Zdravković, dodavši da što se tiče proširenja linija, postoje stalni pregovori sa aviokompanijama.
"Imamo snažnu podršku nacionalne aviokompanije, naročito sada kada su proširili flotu ATR avionima kojima lete sa Aerodroma Morava. U planu je obnova linije za Beč, ali i uvođenje destinacija u Severnoj Italiji i Nemačkoj, gde takođe postoji tržišni potencijal. Ne razgovaramo samo sa Air Srbijom, interesovanje pokazuju i druge aviokompanije, i za kraljevački i za niški aerodrom".
(Telegraf Biznis, RINA)