Otkriveno! Sprema se velika promena od 1. januara: Mnogi neće biti srećni kada čuju o čemu je reč

Vreme čitanja: oko 2 min.

Foto: Shutterstock

Od 1. januara 2026. godine u Hrvatskoj stupa na snagu novi Zakon o fiskalizaciji, poznatiji kao Fiskalizacija 2.0. Ovaj zakon uvodi novu obavezu koja će značajno uticati na sve izdavaoce e-računa – svaka stavka računa, bilo proizvod ili usluga, moraće biti povezana sa klasifikacionom oznakom iz Statističke klasifikacije proizvoda po delatnostima (KPD), i to sa najmanje šest cifara.

Promene se odnose na oko 160.000 trgovačkih društava, 130.000 preduzetnika, ali i na neprofitne organizacije, ustanove koje su u sistemu poreza na dobit, zaklade i porodična poljoprivredna gazdinstva.

Povodom toga, Medijska kuća Motus Media organizuje konferenciju Fiskalizacija 2.0 – nova pravila igre za preduzetnike i državu, koja će se održati 22. oktobra u prostorijama WESPA Business & Lounge, Green Gold centar, Radnička cesta 50, Zagreb, sa početkom u 10 časova.

Fiskalizacija 2.0 kao pozitivan korak

Ekonomski analitičar Ljubo Jurčić smatra da novi sistem predstavlja korak napred za hrvatske preduzetnike:

– Svaka informatizacija smanjuje operativne i manipulativne troškove, a fiskalizacija 2.0 ide u tom pravcu. Jasno je da će doći do ubrzanja cirkulacije informacija i dokumenata – ističe Jurčić.

On dodaje da precizna procena uštede nije moguća, jer na troškove utiče više faktora:

– Važno je proceniti da li će novi postupak povećati ili smanjiti troškove. Ovakva metoda ide u pravcu smanjenja troškova, ali konačne procene zavise od svih transakcija koje ih povećavaju ili smanjuju – kaže Jurčić.

Cilj konferencije

Konferencija je namenjena preduzetnicima, menadžerima iz različitih sektora, računovođama, finansijskim i IT stručnjacima, pružaocima softverskih rešenja, kao i predstavnicima institucija i strukovnih udruženja.

Cilj je:

  • pružiti jasne i pravovremene informacije o novim obavezama,
  • predstaviti alate i rešenja za lakše klasifikovanje proizvoda i usluga,
  • razjasniti praktične aspekte primene KPD-klasifikacije,
  • otvoriti prostor za dijalog između preduzetnika, stručnjaka i institucija,
  • pomoći kompanijama da se pravovremeno prilagode i izbegnu probleme u implementaciji.

Važnost KPD-klasifikacije nije samo u zakonskoj obavezi, već i u tome što predstavlja ključni statistički standard za prikupljanje i međunarodnu razmenu podataka o proizvodima i uslugama. Njena pravilna primena doprinosi transparentnosti, efikasnosti i boljem razumevanju tržišta, a preduzetnicima olakšava poslovno izveštavanje i usklađivanje sa propisima.

Program konferencije obuhvata dve panel diskusije:

Tehnološka spremnost – kako uspešno implementirati fiskalizaciju 2.0?

  • Praktična implementacija e-računa
  • AS4 mreža, digitalni sertifikati
  • Integracija u ERP sisteme
  • Saradnja preduzetnika, IT sektora i državne infrastrukture

Fiskalizacija u B2B i B2G okruženju – kako se menja poslovanje?

  • Pravne, računovodstvene i operativne posledice za kompanije, posebno one koje posluju sa državom
  • Obaveze koje stupaju na snagu 2026. i 2027. godine: e-izveštavanje, klasifikacija usluga i digitalna arhiva
  • Uticaj na transparentnost, kontrolu naplate i cash flow

Učešće na konferenciji je besplatno, ali je potrebna prethodna prijava putem online prijavnice.

(Telegraf Biznis/Dnevno)