Imate "ajfon"? Niste u trendu, ovo je zapravo novi statusni simbol

Telefon je izašao iz mode, novi hit su sat i slušalice, Eplove naravno

Eplova prodaja ajfona i dalje opada. Mnogi analitičari i posmatrači sada se fokusiraju na Eplov istup u takozvane usluge.

Posebno što će kompanija uskoro da lansira sopstvenu kreditnu karticu, TV uslugu sa sopstvenim sadržajem i uslugu prenosa igara na tržištu.

Eplovi rezultati u trećem kvartalu dodatno su podstakli Eplovo poslovanje u vezi sa trošenjem materijala, koji uključuje Epl voč i Air pod, ukratko zasenjeni su proizvodi koje Epl godinama prodaje. Tako su na primer, Air pod slušalice od jednostavnog dodatka za ajfon došle do unosnog područja rasta kompanije.

Biznis sa dodacima poput HomePod, AirPods i Apple Watch nadmašio je poslovanje s iPad, i postepeno je sustigao Mac.

NOSIVI MATERIJALI VAŽNI POKRETAČI RASTA 

Foto: Flickr/pestoverde

Analitičari kompanija za finansijske usluge takođe su ukazali na AirPods i Apple Watch kao ključne pokretače rasta kompanije Epl, nosivih proizvoda za domaćinstva i dodatke.

Apple još nije objavio koliko je AirPods kompanija prodala od uvođenja blutut slušalica 2016. godine. Procene trećih strana, međutim, ukazuju na dobru prodaju. Prema Counterpoint Research, Epl je u četvrtom tromesečju 2018. imao udeo od 60 odsto na tržištu pravih bežičnih slušalica.

NOVI STATUSNI SIMBOL

Foto: Tanjug/AP

AirPods, naravno, nije jedini odgovorni za izuzetan rast poslovanja Eplovih nosivih sredstava. Sat najverovatnije igra još veću ulogu. Pogotovo ako uzmete u obzir da su njihovi pametni satovi puno skuplji od blutut slušalica, koje su u najjeftinijoj verziji koštale 179 evra. Apple Watch je nosio 51 odsto globalnog tržišta pametnih satova u četvrtom kvartalu 2018. godine, navodi se u izveštaju kompanije za istraživanje tržišta Stratedži analitiks.

Posebna karakteristika AirPods-a je, međutim, što su oni, poput ajfona, postali statusni simbol. Iako su im se rugali kada ih je Epl predstavio 2016. godine, brzo su postali centar popularnih memova. Konkretno oni koji su se smejali ceni slušalica.

Najbogatiji ljudi, koji su ih nosili, poput Džefa Bezosa, Marka Zakerberga ili Opre Vinfri, odnosno njihovi postovi postali su virlani na društvenim mrežama.

Takođe, i slavne ličnosti kupovale su one koje je dizajnirao Luis Viton.

Sam direktor Epla Tim Kuk AirPods je nazvao "kulturnim fenomenom".

Na ovogodišnjoj Svetskoj konferenciji za programere, Epl je predstavio funkciju koja će omogućiti AirPodima da predstave personalizovane emotikone u iOS 13 iOS operativnom sistemu. Izgleda da Epl misli da AirPods govori o o vašem imidžu  koliko dodaci poput nakita i sunčanih naočara.

Kompanija je angažovala i YT zvezde da bi postavili Air pods na nove visine popularnosti, ako je to moguće.

KAKO IZGLEDAJU CIFRE

Prihodi od prodaje "ajfona" pali su na ispod polovine ukupnih kvartalnih prihoda tog tehnološkog giganta, što se dogodilo prvi put u sedam godina.

U trećem fiskalnom kvartalu koji je završen u junu, Epl je prijavio rast prihoda od jedan odsto na 53,8 milijardi dolara i pad zarade po akciji od sedam odsto na 2,18 dolara, u poređenju sa očekivanjima od 53,39 milijardi dolara i 2,10 dolara po akciji.

Trend opadanja prodaje mobilnih telefona u svetu naterao je Epl da se fokusira na uređaje kao što je "apple watc" i na rast u sektoru muzike, aplikacija, igrica...

U kontinentalnoj Kini, ukupan broj korisnika Eplovih uređaja je porastao u trećem fiskalnom kvartalu, što je pomoglo kompaniji da poveća tržište svojih usluga, čija je prodaja porasla za više od deset odsto.

Na globalnom nivou, međutim, prodaja "ajfona" pala je za 12 odsto, na 25,99 milijardi dolara, nakon što je pala za 17 odsto u prethodnom kvartalu.

Prihodi od nosivih i drugih uređaja porasli su za skoro 50 odsto, nadmašivši tako očekivanja, dok su prihodi od usluga porasli za 12,6 odsto na 11,46 milijardi dolara.

(Telegraf Biznis)