Stiže novo doba: Sve više se ulaže u digitalno oglašavanje, rast skoro 30 odsto
Čak 10.17 miliona evra uloženo je u oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu
Ulaganje u digitalno oglašavanje ostvarilo rast od 27,09 odsto, u odnosu na 2018. godinu.
Juče su u okviru online sastanka prezentovani ovogodišnji rezultati, a sve je bilo ispraćeno i panel diskusijom u okviru koje su predstavnici agencija, članica "IAB Serbia", prokomentarisali najznačajnije elemente izveštaja AdEx Benchmark.
U 2019. godini potrošeno je 47,05 milona evra, a predstavljajući ključne segmente, AdEx istraživanje otkriva nam i ukupnu potrošnju:
Display (€31,75 miliona, rast 22,8 %)
Paid Search (€6,7 miliona, rast 26,4 %)
Classifieds and Directories (€6,2 miliona, rast 71,2 %)
Ovogodišnji rast, najveći je zabeležen u prethodnih devet godina, koliko se ovo istraživanje sprovodi.
Mobilno oglašavanje beleži najveći rast u protekloj godini - 60 odsto u odnosu na prethodno istraživanje, a prati ga video oglašavanje sa porastom od 45,67 procenata.
Kada govorimo o "Social Media" marketingu, vrednost iznosi 11.79 miliona evra, od čega je čak 10.17 miliona uloženo u oglašavanje na Fejsbuku i Instagramu.
Iza njih se nalazi LinkedIn koji u prethodnoj godini zauzima značajniju poziciju na našem tržištu, a samim tim i beleži se rast ulaganja u oglašavanje. U izveštaj su ušli i podaci o oglašavanju na Vajberu, Tviteru i Snepčetu.
Jedini pad odnosi se na vrednost "Local Display" tržišta, i on iznosi 4 odsto u odnosu na prethodno istraživanje.
Činjenica je da industrija digitalnog oglašavanja poseduje sve predizpozicije da se i dalje širi i postaje sve korišćeniji metod za širu privredu.
Interactive Advertising Bureau – IAB Serbia je udruženje osnovano 2009. godine, sa ciljem da aktivno podržava rast i razvoj tržišta digitalnog i interaktivnog marketinga u Srbiji.
(Telegraf Biznis)