Najveći uspeh jedne kompanije 2020, i najveći ikada u oblasti: Pahuljicu nije istopio žar brokera
Prvi dan života na berzi završili na 254 dolara
Snowflake, kompanija koja se bavi čuvanjem i upravljanjem podacima izašla je na berzu.
Pomalo neočekivano, i ona je ušla u ludu fazu tehnoloških inicijalnih javnih ponuda (IPO). Trgovina deonicama Snowflaka započela je na više nego dvostruko većem nivou od njihove očekivane cene, a zatim su zabeležile i dodatan rast u prvim satima trgovanja, potvrđujući neobuzdan apetit Volstrita za brzorastućim kompanijama.
Kompanija je započela berzanski život na njujorškoj berzi po ceni od 245 dolara po akciji, umesto na 120 dolara koju su postavili kao target bankari koji su vodili proces izlaska na berzu, a zatim je dostigla čak 319 dolara, da bi pre zatvaranja berze dan završila na 254 dolara.
Izlazak na berzu, koji je popularnu Pahuljicu (Snowflake) procenio na 70,4 milijarde dolara vrednosti, bio je najveći do sada ove godine i najveći ikada za proizvođače softvera. To je ujedno bio i željno očekivani dan isplate za investitore rizičnog kapitala kompanije Snowflake, koji su pre samo sedam meseci procenili ovaj startap na 12,4 milijarde dolara.
Snowflake je dan pre lansiranja IPO prodao 28 miliona akcija po 120 dolara, što je nagli rast sa početnog očekivanog raspona cena od 75 do 85 dolara. Ukupno je prikupio 3,4 milijarde dolara.
Prihod kompanije brzo raste, i za pola godine je skočio sa 133 odsto na 242 miliona dolara, u odnosu na 104 miliona dolara u istom periodu prošle godine.
Ali to i dalje nije dovoljno jer kompanija beleži i realni gubitak od 171 milion dolara u prvoj polovini ove godine.
Ove sedmice, softverske kompanije Sumo Logic, American Well Corporation i Unity Software takođe će izaći na tržište, zajedno sa JFrogom. Investitori su željni da podrže izlaske na berzu popularnih teč kompanija, sa željom da se povrate na brzinu.
(Telegraf Biznis)