Kako je Tejlor Svift, kraljica marketinga, zgrnula bogatstvo?
Forbs je njeno bogatstvo u junu ove godine procenio na 360 miliona dolara
Iza nje je vojska od preko 312 miliona ljudi, pratioca na Instagramu, Fejsbuku, Tviteru i Jutjubu. Forbs je njeno bogatstvo u junu ove godine procenio na 360 miliona dolara.
Isti magazin je objavio i kako je u prvih šest meseci ove godine zaradila 185 miliona dolara i zasela na tron Forbsovih 100 najplaćenijih slavnih osoba, a njena prošlogodišnja turneja “Reputation” i službeno je najprofitabilnija muzička turneja u istoriji Sjedinjenih Američkih Država sa zaradom od 266 miliona dolara. Ona je kraljica marketinga i brendiranja.
Njen sedmi studijski album “Lover”, prvi nad kojim umesto velikih producentskih kuća vlasništvo ima upravo ona, izašao je 23. avgusta, a moćna marketinška ekipa koja je okružuje opet je u petoj brzini. Ugovorila je saradnju s modnom dizajnerkom Stelom Mek Kartni pa tako najvjerniji fanovi i ljubitelji modnih krpica mogu kupiti posebno dizajnirane majice, jakne, kape i druge modne dodatke inspirirane pesmama sa albuma “Lover”. U sklopu promocije novog albuma Svift je nekoliko dana pre objave kreirala plejlistu na platformi "Spotify" “Love Taylor: Lover Enhances Album” kojom je, onima koji se pretplate, ponudila ekskluzivni pristup u novine njene muzičke karijere.
Sve je to milionska vojska fanova mogla da nabavi koristeći "Capital One" karticu, a klijenti te kuće, zahvaljujući još jednom unosnom partnerstvu mlade muzičarke, mogli su unapred da naruče digitalno izdanje “Lovera” i kako piše na službenom vebšopu, jedinstvenu Tejlor Svift majicu s kratkim rukavima.
Tejlor Svift je hodajući brend. 2016. godine Forbs je proglasio najprodavanijom muzičarkom u čitavoj muzičkoj industriji. Iza sebe je ostavila Džastina Timberlejka koji je, jedini muškarac u top pet ove liste. U prvoj petorki našle su se tada i Lejdi Gaga, Keti Peri i Bijonse, ali niko od njih nije ozbiljno “pripretio” tronu Tejlor Svift I nitko od njih, nije snagu vlastitog imena monetizovao toliko uspešno kao ona.
Prema rečima Kristofera Čaveza, profesora na Univerzitetu Oregon, njena moć brendiranja proizlazi iz njene univerzalne privlačnosti.
- Ona je kao proizvod izgrađena za mejnstrim: atraktivna je i ne producira ništa što bi moglo da podeli ili isključi deo potencijalne publike - kazao je Čavez.
Svift je gradila imidž “klasične” Amerikanke, devojke iz susedstva s kojom se mnogi mogu poistovetiti. Muzičarka ima i podužu listu zaštićenih reči i fraza koje su zapravo stihovi iz njenih pesama poput “Party like it’s 1989”, “This sick beat” ili “Shake it off”.
Početkom 2008. američki proizvođač igračaka "JAKKS Pacific" je na tržište izbacio liniju lutki inspirisanih ovom kantri pevačicom, koje su bile odevene u replike Sviftinih modnih kombinacija. Ciljana publika bile su t(v)inejdžerke, devojčice od devet do 12 godina koje su ujedno činile i bazu Tejlorinih fanova.
- "Tweensi" su razvili veliku povezanost s Tejlor Svift, što je rezultiralo aspirativnim praćenjem koje, ne samo da omogućuje devojčicama da imitiraju ovu lepu mladu kantri zvezdu, već ih i ohrabruje da veruju u sebe - rekla je PR "JAKKS-a" Dženifer Ričmond.
2009. godine bila je gošća i u seriji "Crime Scene Investigation", a njeno gostovanje je značajno podiglo gledanost televizijskoj kući CBS. Iste te godine je u saradnji s kompanijom "American Greetings" razvila kolekciju čestitki i dekorativnog papira za uvijanje poklona, i to zahvaljujući “njenom talentu za pripovedanje i pisanje pesama”, kako je izjavio šef "American Greetingsa" Zev Veis.
Tokom 2010. u partnerstvu s kozmetičkim gigantom kompanijom "Elizabeth Arden", Svift je izdala parfem "Wonderstruck" kojim najavljuje i svoj treći studijski album “Speak Now”.
Swift je 2013. udružila snage i s brendovima poput "Diet Coke" i "Keds", koji su uz Elizabet Arden sponzorisali njenu turneju "Red", a azijski deo te turneje sponzorisala je aviokompanija "AirAsia". Njeno lice je tada krasilo i jedan njihov posebno dizajniran avion.
Singlove s njenog šestog albuma “Reputation”, objavljenog 2017., koristila je i televizijska kuća ABC u promotivnim videima za svoje hit-serije poput “Skandal”, “Moderna porodica” i “Jednom davno”. Turneju kojom je predstavila taj album, sponzorirao je "Fujifilm", je postala najprofitabilnija turneja u američkoj istoriji.
Retki neuspesi
Svift je bila i zvezda mobilne igre "The Swift Life", ali to je jedno od retkih partnerstava koje nije postiglo očekivani uspeh pa je aplikacija bila kratkog veka.
Ovo je samo delić njenog poslovnog carstva koje je raslo čak i kada kritike na njen “core business”, muzičko stvaralaštvo, nisu bile pozitivne. Mnogi su je prozvali genijalkom, mastermindom komunikacija i odnosa s javnošću. Od samih početaka svoje karijere Svift je vrlo pažljivo gradila svoju javnu ličnost, dizajniranu da je volite ili mrzite, ali svakako za nju znate. Kako je svojedobno pisao "The Daily Dot", kada je u pitanju kontrola nad vlastitim imidžom, malo ko tako dobro igra ovu igru kao što to radi Tejlor Svift.
(Telegraf Biznis / jutarnji.hr)