Srećni ljudi su produktivniji u poslu. Za to postoje i dokazi, a evo 3 načina da budete među njima
Prema podacima Američke asocijacije psihologa, 550 miliona radnih dana "se izgubi godišnje zbog stresa na poslu"
Zadovoljni ljudi su uspešniji na poslu, tu nema sumnje, bilo da je to zadovoljstvo posledica uspešne karijere ili ispunjenog privatnog života. To je win-win situacija, i za radnike i za poslodavce, pa zato ne treba da zanemaruju to kako se njihovi zaposleni osećaju.
Štaviše, jedna britanska studija je došla do preciznog rezultata da su srećni ljudi za 12 odsto uspešniji u poslu, od onih drugih. Jedna druga studija, tačnije Harvard Business Review, došla je do zaključka da nesrećni ljudi nisu samo manje produktivni, već i koštaju kompaniju.
Dokazano je da takvi radnici odsustvuju s posla bez razloga, u 37 odsto slučajeva više nego ostali. Za skoro 50 procenata češće doživljavaju nezgode, i mnogo češće prave greške (u 60 odsto situacija). Kod njih je primećen znatno niži stepen produktivnosti (za 18 odsto), kao i slabiji profesionalni rast (za 37 odsto).
Prema podacima Američke asocijacije psihologa, 550 miliona radnih dana "se izgubi godišnje zbog stresa na poslu". To svakako ne ide u prilog ni poslodavcima. Harvard učestalije radi istraživanja na temu zadovoljstva na poslu, i aludira na to da sreća zaposlenog nije samo lična stvar. Ipak, mnogo ljudi ne može da se poveže s kolegama.
Istraživači su skovali pojam "joy gap", koji se odnosi na radnu atmosferu. Oko 90 odsto ispitanika je reklo da očekuje da bude zadovoljno na poslu, ali malom broju to polazi za rukom (u samo 37 odsto slučajeva).
Probajte da se povežete s timom
Na zadovoljstvo u radnom okruženju svakako da utiču uslovi rada, ali i vaše znanje i odnos s timom. Dok na ovo prvo uglavnom ne možemo da utičemo, druge dve stvari tiču se nas i naše kontrole. Pronađite ono u čemu ste najbolji i naglasite to kolegama, da znaju za šta uvek mogu da računaju na vas. S druge strane, trudite se da pauze provodite s njima, vodeći neobavezne razgovore, jer ćete tako imati utisak da kada dolazite na posao - zapravo dolazite u prijatan i dobro poznat kolektiv, među ljude koji znaju i neke vaše detalje iz privatnog života.
Pronađite smisao u svom poslu
Ako na posao idete s ubeđenjem da vas to što radite ne zanima, da nema nikakvu poentu i da ne možete više da podnesete temu kojom se bavite, i u tim u kojem radite - onda je krajnje vreme da preispitate da li ste zaista za taj posao i da li vam treba promena. Nijedan posao nije lak, ali bi svako u njemu trebalo da nađe radost i smisao, bar u nekom trenutku u toku dana, nedelje ili meseca. Podsetite sebe da ste na poslu dnevno minimum 8 sati, i ne dozvolite da tako dugo radite nešto što vam nimalo ne prija.
Postavite prioritete
Sasvim je u redu da se trudite i da volite svoj posao, ali u jednom trenutku morate prelomiti šta vam je najvažnije, tako da vaša privatna strana života ne trpi. Kao što je navedeno, srećni ljudi su uspešniji u poslu, odnosno ako pronađete balans, ostavite sebi dovoljno vremena za slobodne aktivnosti, organizujete vreme van posla - odlazak na kafu ili u bioskop, veće su šanse da ćete sutradan na poslu biti bolje volje. Studije su više puta i dokazale da broj radnih sati nije presudan za kvalitet u poslu, pa se stoga najpre fokusirajte da pametno iskoristite osam sati, umesto da ostajete duže.
(Telegraf Biznis)