Od džogera je napravila milionski biznis: O neverovatnom životu Džoj Mangano snimljen je i film
Sve je počelo pre tridesetak godina, kada je ova Amerikanka čistila pod na brodu, nakon prosute čaše s vinom. Ostalo je istorija...
Neke stvari deluju toliko bezazleno, a zapravo, menjaju našu svakodnevicu, i to shvatimo tek kada ih nema. Jedna od tih stvari je džoger, kućni predmet koji ima gotovo svaka kuća.
Prošle godine, sredinom oktobra, pisali smo o tri najprodavanija proizvoda u Srbiji tokom pandemije, a među njima se našao upravo džoger. Ovaj predmet je jednako prodavan i širom sveta, jer su se ljudi više posvetili sređivanju kuće u karantinu.
Ipak, da li biste pomislili da neko može da preokrene svoj život i zaradi milione dolara na račun džogera? Upravo takav biznis je pre 30-ak pokrenula Džoj Mangano, i to iz očaja, ali se ispostavio kao prava stvar.
Štaviše, o njenom životu, uspehu i bogatstvu snimljen je i film "Joy", iz 2015. godine, sa Dženifer Lorens, Robertom de Nirom i Edgarom Ramiresom u glavnim ulogama.
Kako je sve počelo?
Davne 1990. godine, Džoj Mangano, razvedena majka troje dece i službenica zadužena za rezervacije u kompaniji "Eastern Airlines", stvorila je džoger koji se sam uvrće i cedi od vode, a demonstrirala ga je na parkinzima, buvljacima, izložbama na brodovima.
Međutim, prodaja je išla slabo. Onda je, bez iskustva na TV-u, našla način da prikaže svoj revolucionarni proizvod na televizijskoj mreži QVC i za manje od pola sata prodala je čak 18.000 džogera. Naziv proizvoda je "Miracle Mop", a do sada ih je prodala na milione.
Pre četiri godine Mangano je napisala knjigu "Inventing Joy", namenjenu onima koji žele da stvore hrabar i kreativan život. Ali, vizija ove preduzetnice nije ograničena samo na Čudesni džoger.
Na svoje ime poseduje više od 100 patenata i zaštitnih znakova, i stvorila je stotine uspešnih proizvoda kao što su JOY ofingeri, praktični kućni aparati, Memory Cloud jastuk, Better Beauty koferi itd.
Slučajni izumi, ali ne i slučajni uspeh
Čudesni mop je nastao nakon što je Džoj Mangano na brodu prosula vino i neslavno krenula da ga kupi krpom. U filmu je prikazana i scena gde se prilikom čišćenja posekla na staklo.
- Moji izumi su definitivno bazirani na nekim problemima koji su zahtevali rešenje. Uvek bih pomislila Ovo je problem, a onda i Šta je rešenje - kaže Mangano.
Kada je prvi put nastupila na TV-u, da predstavi svoj Čudesni džoger, imala je veliku tremu. Kaže da je i dan-danas nervozna u tim situacijama, ali da se uvek fokusira samo na jedno - a to je priča.
Njeni ofigneri postali su najprodavaniji proizvod u istoriji HSN mreže, ali... To se desilo nakon što je, kako kaže, milion puta nailazila na "ne". Zamislite da neko bude tako istrajan i uporan u nameri da proda jedan običan ofinger i ubedi vas da vam samo još to nedostaje u životu?
To je zato što Džoj Mangano veruje da je sve proizvod.
(Telegraf Biznis)